روحانی: می‌توانیم دشمنان را وادار کنیم باز بیایند و پیمان را اجرا کنند

کد خبر: 1030863

حسن روحانی گفت: دولت بعد آمریکا هر کسی که باشد، در برابر ملت ایران تسلیم خواهد شد و راهی جز این ندارند. آن‌ها تسلیم فشار افکار عمومی، مقاومت و صبر ملّت ایران خواهند شد.

روحانی: می‌توانیم دشمنان را وادار کنیم باز بیایند و پیمان را اجرا کنند

خبرگزاری فارس: حجّت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور، پیش از ظهر امروز (پنجشنبه ۱۵ آبان) در آیین بهره‌برداری از مرحله نخست طرح ملّی انتقال آب خلیج فارس به مناطق کویری کشور که از طریق ارتباط تصویری برگزار شد، با تبریک میلاد پیامبر اسلام(ص) و هفته وحدت گفت: بسیار خوشحالم که توانستیم یکی از طرح‌های عظیم و بزرگ و برای برخی در ابتدا باور ناکردنی را به افتتاح برسانیم.

وی با بیان اینکه امسال پروژه‌های مهمی را تا پایان سال و اوایل سال آینده افتتاح خواهیم کرد، تصریح کرد: این پروژه‌ها، پروژه‌های تاریخی برای کشور خواهند بود.

روحانی در ادامه گفت: این پروژه پروژه‌ای باور ناکردنی بود که در دولت تدبیر و امید محقق شد و به راستی این خط انتقال آب را خط انتقال امید می‌نامیم چون فقط آب را به فلات مرکزی منتقل نکرد، بلکه امید را فلات مرکزی رساند. همه کشاورزان، صنعت‌گران و مردم امیدوار می‌شوند و من انتقال این امید را به ملّت بزرگ ایران تبریک می‌گویم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه طرح‌های بسیار بزرگی را تا پایان دولت به اتمام خواهیم رساند، گفت: طرح احیای دریاچه ارومیه را خواهیم داشت که آن هم بی‌نظیر است و به ثمر می‌رسد. پروژه عظیمی که نفت را از گوره به جاسک خواهیم برد و اوایل سال آینده افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: به کوری چشم آن‌ها که فکر می‌کردند با تحریم و فشار، ملت ایران را متوقف یا طرح‌های توسعه‌ای این ملت عظیم را متوقف می‌کنند، علی‌رغم فشار و تحریم و علی رغم این که یک دولت تروریست در آمریکا روی کار بوده، قدم‌های بسیار بزرگی برداشتیم.

روحانی با بیان اینکه این سی و یکمین هفته در سال ۹۹ ‌است که پای برنامه افتتاح می‌نشینیم و تا پایان سال این طرح‌های عظیم را به ثمر خواهیم رساند، گفت: این طرح، متعلق به ملت ایران، کارگران، مهندسین و مدیران و همه آن‌هایی است که تلاش کردند. طراحی این طرح عظیم و تأمین مالی آن داخلی است. یعنی تأمین مالی آن را یا شرکت‌های خصوصی انجام داده‌اند، یا صندوق توسعه به کمک آمده یا از بانک‌ها تسهیلات گرفته‌اند و خود مهندسین ما طراحی و اجرا کرده‌اند.

وی ادامه داد: این کار عظیم و بزرگی است که به ثمر نشسته و بقیه فازها هم با همین سرعت به ثمر خواهد رسید و اگر مشکلی باشد باز دولت در خدمت مردم خواهد بود تا این طرح‌ها را بتوانیم به نهایت برسانیم. طرحی است که در نهایت بیش از ۸۰۰ کیلومتر مسیر را دربرمی‌گیرد که فاز اول آن ۳۰۵ کیلومتر است و ادامه آن به مس سرچشمه و بعد به یزد و چادرملو می‌رسد.

روحانی با بیان اینکه تاکنون صدها چاه، آب را از زیر زمین برای صنایع منتقل می‌کرد، گفت: آب این چاه‌ها از این به بعد به مصارف دیگری می‌رسد یا چاه‌های غیرضروری بسته می‌شود. متأسفانه در کشور چاه‌های غیر مجاز زیاد داریم که از لحاظ محیط زیست برای کشور خطرناک است و باعث فرونشست زمین می‌شود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: این طرح‌ها علاوه بر اینکه صنعت را متحول می‌کند محیط زیست را هم تضمین می‌کند. برخی فکر می‌کنند اینکه آب را از دریا برداریم، برای محیط زیست ضرر دارد؛ نه این باید حساب شده باشد، این طرح، محیط زیستی است و در چند کیلومتری دریا آب را برداشت کرده است. محیط زیست ما در تمامی این طرح‌ها حضور دارد و فعال است و در چارچوب اصول محیط زیستی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها برای حیات مردم هم بسیار مهم است، اظهار داشت: آب موجب حیات است. تنها صنعت و کشاورزی نیست. آب مصرفی مردم هم باید تأمین شود و شاید در برخی جاها چاره‌ای نداشته باشیم جز اینکه آب دریا را شیرین کنیم. همانطور که امروز گفته شد، در طرح آینده بندر عباس پنجاه درصد از آب مصرفی مردم با شیرین سازی آب دریا انجام خواهد شد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: در سال ۹۲ ما ۱۸ دستگاه آب‌شیرین‌کن داشتیم و امروز ۷۲ دستگاه داریم و یک تحول عظیم دیگری رخ داده.

روحانی گفت: در سال پیش رو که ۹ ماه از عمر دولت باقی مانده با همان تلاش و کوشش و امید روز اول، ادامه خواهیم داد و من هیچ تردیدی در موفقیت دولت و ملت و مردم برای آبادانی ایران نخواهم داشت. به هر حال سال‌های بسیار سختی را گذراندیم. مردم عزیز ایران بدانند در این سه سال، سختی‌ای که بر این دولت و مردم وارد شد در تاریخ ایران لااقل من نظیرش را سراغ ندارم. همیشه فشار بوده، امّا جنگ اقتصادی آن هم در شرایط کرونا که مردم نیاز به دارو و امکانات بهداشتی داشتند، بی‌سابقه است.

وی ادامه داد: این آقایی که در کاخ سفید بود، بی‌رحمانه حتی در دوران کرونا تحریم‌ها و جنگ اقتصادی را تشدید کرد. این‌ها به هیچ اصولی پایبند نبودند؛ نه به اصول حقوق بشر نه قوانین بین‌المللی. در عین حال مطمئن هستم ملت ایران در نهایت پیروز خواهد شد. اینکه نتیجه انتخابات آمریکا تا امشب یا فردا چه خواهد بود و قدرت دست کیست مهم نیست، دست هر کسی باشد بی تردید دولت آینده آمریکا در برابر اراده مردم ایران تسلیم خواهد بود. راهی ندارند جز اینکه در برابر قانون، مقرارت، فشار افکار عمومی و در برابر صبر و مقاومت این ملت بزرگ تسلیم شوند.

روحانی تصریح کرد: این ملت بزرگ در این هشت ماهه، هم کرونا را تحمل کرد هم با تحریم مقابله کرد و هم در مقابل سختی‌ها توانست بایستند و ان‌شاءالله می‌توانیم موفق نهایی باشیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از دلایل مهم موفقیت ملت ایران، افتتاح همین پروژه‌هاست، اظهار داشت: افتتاح این پروژه‌ها دلیل واضحی است بر اینکه ملت ما نمی‌ایستد و زانو خم نمی‌کند و بی‌تردید ان‌شاءالله می‌توانیم در برابر دشمنان هم موفق شویم و آن‌ها را وادار کنیم باز بیایند و قانون و مقرارت و پیمان را اجرا کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها