سوال از وزیر کار به خاطر حذف کارگاه‌ها از معافیت مالیاتی

کد خبر: 1031656

نماینده شاهین‌شهر در مجلس در طرح سوال خود از وزیر کار عنوان کرد که چرا جابجایی کارگاه‌ها از مکانی به مکان دیگر موجب حذف آن‌ها از معافیت‌های مالیاتی می‌شود.

سوال از وزیر کار به خاطر حذف کارگاه‌ها از معافیت مالیاتی

خبرگزاری فارس: حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح سوال خود از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در این طرح آمده که چرا کارگاه‌ها در صورت جابجایی از مکانی به مکان دیگر از معافیت‌های معالیاتی‌شان حذف می‌شود.

متن کامل طرح سوال نماینده شاهین شهر از وزیر کار به شرح زیر است:

خلاصه سؤال: مبنای قانونی حذف معافیت از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما برای کارگاه‌های جدیدالتأسیس و یا کارگاه‌های استیجاری چیست؟ چرا جابجایی و انتقال کارگاه از یک محل به محل دیگر باعث حذف از معافیت می‌شود؟

شرح سؤال:

جناب آقای وزیر سازمان تأمین اجتماعی در بخشنامه ۱۴۰/۳ طی نامه شماره ۱۰۰۰/۹۹/۶۵۳۲ مورخ ۱۳۹۹/۷/۱۹ اقدام به حذف معافیت از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما برای تمامی فعالیت‌ها نموده که موجبات نارضایتی مشمولین قانون معافیت از پرداخت سهم بیمه کارفرمایانی که حداکثر پنج نفر کارگر دارند را فراهم نموده است. متأسفانه در سال جهش تولید و اقدامات تشویقی دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغالزایی و در شرایط بیماری کرونا و بسته شدن اجباری کارگاه‌ها که تولید کنندگان و کسبه نیازمند حمایت جدی دولت هستند نه تنها حمایت نشده‌اند بلکه بار مضاعفی هم بر دوش آن‌ها گذارده شده است و مشخص نیست این اقدام خلاف قانون سازمان تأمین اجتماعی بر چه مبنایی صورت گرفته است؟ چرا جابجایی و انتقال کارگاه از یک محل به محل دیگر باعث حذف از معافیت می‌شود؟

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها