نظر سفیر امارات درباره تعامل بایدن با ایران

کد خبر: 1032148

سفیر امارات متحده عربی در آمریکا ضمن ارائه برخی توضیحات درباره خریداری جت‌های جنگنده توسط کشورش از آمریکا، اظهاراتی را درباره تعامل آتی دولت بایدن با ایران مطرح کرد.

نظر سفیر امارات درباره تعامل بایدن با ایران

خبرگزاری ایسنا: به نقل از روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل، یوسف العتیبه سفیر امارات متحده عربی در آمریکا در گفتوگویی با کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی درباره ایران گفت که به رسیدن به یک توافق با تهران باور دارد، اما «نه فقط یکی از مشکلات بلکه همه‌ی آن‌ها باید مطرح شوند. فقط مسئله هست‌های را در نظر نگیریم و تمامی مشکلاتی را که امروز باید با آن‌ها سر و کار داشته باشیم فراموش نکنیم».

العتیبه درباره وضعیت دولت بایدن برای مذاکره با ایران گفت: فکر می‌کنم که آن‌ها در جایگاه بهتری برای مذاکره قرار دارند. اکنون یک دولت جدید داریم، اما ابزار‌های نفوذ زیادی هم درباره ایران وجود دارند، چه تحریم‌ها باشند و چه کووید-۱۹، قیمت نفت، منطقه یا هر چیزی باشد که به طور کلی در حال رخ دادن است. چرا از این ابزار‌ها برای رسیدن به توافقی بهتر استفاده نکنیم؟

دولت ترامپ به طور رسمی روز سه شنبه یه کنگره‌ی این کشور اطلاع داد که قصد دارد ۵۰ جت جنگنده F-۳۵ را به عنوان بخشی از یک معاهده تسلیحاتی گسترده‌تر به ارزش ۲۳ میلیارد دلار با هدف مقابله با آنچه تهدید‌های بالقوه خوانده شده و علیرغم نگرانی‌های رژیم صهیونیستی به امارات متحده عربی بفروشد. العتیبه درباره مذاکرات انجام شده پیرامون خریداری این سلاح‌ها گفت: این مذاکرات پس از معاهده صلح آبراهام (عادی سازی روابط امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی) آغاز شد. او افزود: ما شش سال تلاش کردیم که این جنگنده‌ها را به دست بیاوریم؛ بنابراین (این مذاکرات) مدت‌ها پیش آغاز شده بود، هیچ گاه پیشرفتی حاصل نشد، احساس کردیم که معاهده آبراهام در نقطه شروع رقم خوردن این اتفاق گره گشایی کرد یا این که موجب رقم خوردن آن شد. این دیپلمات اماراتی در ادامه گفت که نمی‌داند آیا کشورش بدون دانستن این که آیا رژیم صهیونیستی به طور ضمنی با فروش تسلیحات آمریکا موافقت می‌کرد، به دنبال عادی سازی روابط با آن می‌بود.

العتیبه افزود که هم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و هم بنی گانتز وزیر جنگ این رژیم پس از مذاکره با آمریکا درباره حفظ برتری نظامی رژیم صهیونیستی در خاورمیانه، با فروش این تسلیحات موافقت کردند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها