گزافه‌گویی‌های عادل الجبیر درباره برنامه هسته‌ای ایران

کد خبر: 1033240

وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی با فرافکنی معمول خود علیه ایران مدعی شد: اگر منعی برای دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای نباشد، ما نیز همین کار را می‌کنیم.

گزافه‌گویی‌های عادل الجبیر درباره برنامه هسته‌ای ایران

خبرگزاری تسنیم: به‌نقل از روزنامه القدس‌العربی «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان در مصاحبه با خبرگزاری آلمان ادعا کرد که کشورش در صورتی که امکان منع ایران از ساخت سلاح‌های هسته‌ای نباشد، از حق تسلیحات هسته‌ای برای خودش محافظت می‌کند.

وزیر سعودی در ادامه مدعی شد که اگر ایران تبدیل به یک قدرت هسته‌ای شود، بسیاری از کشور‌ها از آن الگوبرداری می‌کنند و عربستان همه تلاش خود را برای حمایت از ملت و سرزمین خود به‌کار می‌گیرد.

عادل الجبیر در ادامه فرافکنی‌های خود ضد ایران ادعا کرد که ایران از دهه‌های گذشته از انرژی هسته‌ای استفاده می‌کند و در سال ۲۰۱۵ با قدرت‌های جهان یک توافق هسته‌ای برای توقف تولید بمب هسته‌ای در ازای رفع تحریم‌ها امضا کرده است.

وی گفت که، اما «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا کشورش را از این توافق بیرون کشید و عربستان نیز از این موضع حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید

اظهارات ضد ایرانی ملک سلمان در نشست هیئت دولت عربستان

گزارش| پادشاه عربستان و پنهان کردن استیصال پشت نقاب رادیکالیسم

این مقام سعودی در ادامه درباره تغییراتی که ممکن است در زمینه پرونده هسته‌ای ایران در دوره «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده به وجود بیاید، اظهار داشت: باید ببینیم.

این اولین‌بار نیست که مقامات سعودی درباره برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران به گزافه‌گویی می‌پردازند. در سال ۲۰۱۸ نیز شخص عادل الجبیر درباره خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران گفت که اگر ایران ظرفیت تولید سلاح‌های هسته‌ای را به‌دست بیاورد، ما هم همین کار را برای محافظت از مردم خود انجام خواهیم داد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها