واکنش یک نماینده به بیانیه ۳ کشور اروپایی علیه ایران

کد خبر: 1034365

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه منافع اروپا با حضور منفعلانه در برجام تأمین می‌شود، گفت: اروپا با فرار رو به جلو قصد دارد عدم اجرای تعهدات از سوی ۳ کشور اروپایی را لاپوشانی کند.

واکنش یک نماینده به بیانیه ۳ کشور اروپایی علیه ایران

خانه ملت: حسین نوش آبادی ضمن محکوم کردن بیانیه انگلیس، آلمان و فرانسه درباره نقض برجام از سوی ایران، گفت: بعد از رفتار ترامپ در خروج غیرقانونی از توافقنامه برجام، انتظار می‌رفت اروپایی‌ها نیز از آن خارج شوند اما این کشورها منافع خود را در حضور منفعلانه در برجام می‌دانستند.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: تا کنون هیچ اقدامی که نشان دهنده پایبندی اروپایی ها به برجام باشد ندیده ایم و اینستکس و کانال مالی نیز صرفا وقت کشی اروپا تحت فشار آمریکایی ها بود که هم در برجام بمانند و هم به تعهدات خود عمل نکنند.

وی در ادامه روش تأمین منافع اروپا و آمریکا را متفاوت توصیف و اظهار کرد: جمهوری اسلامی نیز منافع خود را در نظر می گیرد و بر اساس مکانیسم در نظر گرفته شده در برجام که همان بندهای 26 و 36 است، روند کاهش اجرای تعهدات را در پیش می گیرد.

نوش آبادی ادامه داد: اروپایی ها نمی توانند از ما توقع پایبندی به برجام را داشته باشند در حالی که خود خلاف عرف بین الملل رفتار می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان اقدام اروپا در انتشار بیانیه علیه ایران را فرار رو به جلو دانست و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی از برجام خارج نمی شود اما اجرای تعهدات را کاهش می دهد و اگر آنها درخواست مذاکره کنند باید مشروط به شروط ما باشد./

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها