ایمانی: اصلاح‌طلبان از همین الان دوقطبی برجامی می‌سازند

کد خبر: 1035167

یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه حیات سیاسی اصلاح‌طلبان در ۲۵ سال گذشته با ایجاد فضای دوقطبی همراه بوده است، گفت: اصلاح‌طلبان از همین الان دوقطبی‌های برجامی را ایجاد کرده‌اند.

ایمانی: اصلاح‌طلبان از همین الان دوقطبی برجامی می‌سازند

خبرگزاری مهر: ناصر ایمانی کارشناس مسائل سیاسیبا اشاره به احتمال تأثیرگذاری آمریکایی‌ها بر انتخابات ۱۴۰۰ با اهرم رفع تحریم‌ها، اظهار کرد: این احتمال وجود دار که آمریکایی‌ها بخواهند با هدف تأثیرگذاری بر انتخابات ۱۴۰۰ بخشی از تحریم‌ها را رفع کنند، ولی ما نمی‌توانیم بگوییم، چون آمریکایی‌ها دنبال چنین هدفی هستند، ما نمی‌توانیم و نباید به برجام برگردیم.

ایمانی گفت: مسلماً یکی از اهداف آمریکایی‌ها انتخابات ۱۴۰۰ است و نباید روی این مساله شکی داشت، اما به هر حال باید از بازگشت آمریکا به برجام استقبال کرد، نمی‌توانیم بگوییم، چون اهداف آن‌ها انتخابات ریاست‌جمهوری ایران است پس ما هم از بازگشت‌شان به برجام استقبال نکنیم.

وی افزود: ایران در صورتی باید به تعهدات برجام خود برگردد که امریکایی‌ها نیز اعلام کنند به تعهداتشان عمل خواهند کرد. همچنین ما باید گام به گام و به اندازه‌ای که آمریکایی‌ها برجام را اجرا می‌کنند، ما هم باید به تعهداتمان برگردیم. این خطایی بود که ما بعد از امضای برجام مرتکب شدیم و تمام تعهدات خودمان را اجرا کردیم، اما غربی‌ها اجرا نکردند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: قطعاً آمریکایی‌ها به دنبال تأثیرگذاری بر فضای داخلی ایران هستند و حتماً از ایران می‌خواهند که درباره موضوعات غیرهسته‌ای هم مذاکره کنند، اما قدم اول این است که آن‌ها به برجام برگردند.

ایمانی گفت: اصلاح‌طلبان از همین الان دوقطبی‌های برجامی را ایجاد کردند و فضایی را ساختند مبنی بر طرفداران مذاکره و طرفداران عدم مذاکره. اساساً حیات سیاسی اصلاح طلبان در ۲۵ سال گذشته با ایجاد فضای دوقطبی بوده است.

وی با بیان اینکه جریان اصلاحات در انتخابات دوم خرداد ۷۶ هم با ایجاد فضای دوقطبی توانست پیروز شود، گفت: آن‌ها در موضوعات مختلف همواره فضای دوقطبی را ایجاد خواهند کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها