واکنش غریب آبادی به اظهارات مدیرکل آژانس اتمی

کد خبر: 1036082

غریب آبادی در واکنش به اظهارات گروسی گفت: آژانس در برابر کشوری که پذیرای بیشترین بازرسی‌ها است و شفاف‌ترین برنامه هسته‌ای را دارد، اما دانشمندانش در معرض تهدید ترور قرار دارند و یا ترور می‌شوند و تأسیسات هسته‌ای آن هم در معرض تعرض قرار دارند و یا مورد خرابکاری قرار می‌گیرند، مسئولیت فوری و اساسی دارد.

واکنش غریب آبادی به اظهارات مدیرکل آژانس اتمی

خبرگزاری فارس: کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و نماینده دائم ایران در آژانس شامگاه دوشنبه دهم آذر ماه به اظهارات رافائل گروسی مدیرکل آژانس مبنی بر اینکه هیچ کس و از جمله ایران از کاهش یا محدودیت بازرسی‌ها بهره‌ای نمی‌برد، واکنش نشان داد.

وی در همین خصوص در صفحه توئیترش نوشت: از آژانس در وهله اول انتظار می‌رود که به طور شفاف موضع خود را در ارتباط با اقدام تروریستی (شهادت شهید فخری زاده) اعلام کرده و قویا این عمل را محکوم کند.

واکنش غریب آبادی به اظهارات مدیرکل آژانس اتمی

نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اضافه کرد: آژانس در برابر کشور عضوی که پذیرای بیشترین بازرسی‌های آن است و از طریق اجرای تعهدات مختلف، شفاف‌ترین برنامه هسته‌ای را دارد، اما دانشمندان آن در معرض تهدید ترور قرار دارند و یا ترور می‌شوند و تأسیسات هسته‌ای آن نیز در معرض تعرض قرار دارند و یا مورد خرابکاری قرار می‌گیرند، مسئولیت فوری و اساسی دارد.

واکنش غریب آبادی به اظهارات مدیرکل آژانس اتمی

گفتنی است رافائل گروسی مدیرکل آژانس در یک کنفرانس خبری گفته بود: «کاهش در همکاری‌هایی که ما با ایران انجام می‌دهیم، محدودسازی یا مانع‌تراشی در آن‌ها سودی نصیب هیچ‌کس و اول از همه خود ایران نخواهد کرد. این همکاری‌ها برای اینکه آن‌ها به دنیا اطمینان خاطر دهند انحرافی در برنامه هسته‌ای‌شان به سمت ابعاد نظامی وجود ندارد، ضروری است.» (اینجا بخوانید)

وی در مورد اقدام تروریستی اخیر و ترور شهید فخری زاده نیز عنوان کرده بود: ما از خشونت از هر نوع آن اعلام انزجار می‌کنیم. ما یک سازمان بین‌المللی برای صلح و امنیت هستیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها