ظریف: خفه شوید!

کد خبر: 1036896

ظریف: تا زمانی که آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان نتوانند آماده متوقف کردن حمایت‌شان از یک رژیم تروریست و تکه‌تکه کردن یک خبرنگار در ترکیه توسط نزدیک‌ترین متحدشان عربستان سعودی شوند، باید خفه شوند

ظریف: خفه شوید!

روزنامه وطن امروز: وزیر امور خارجه در ششمین کنفرانس مجازی «گفتگو‌های مدیترانه» با انتقاد از عملکرد کشور‌های غربی در عدم محکومیت ترور دانشمند هسته‌ای ایران، گفت: چرا اسرائیل علیه ایران اقدامات تروریستی انجام می‌دهد؟ از جمله ترور دانشمند هسته‌ای ما در هفته گذشته در داخل ایران که با محکومیت غرب همراه نبود. آیا غرب آماده متوقف کردن رفتار مخربش در منطقه ما هست؟ از آنجا که آن‌ها آماده کنار آمدن با این نیستند، تصمیم گرفتیم آن موضوعات را کنار بگذاریم. او ادامه داد: وقتی آن‌ها آماده حل کردن مشکلات رفتار مخرب‌شان در منطقه باشند، وقتی آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان آماده متوقف کردن حمایت‌شان از رژیمی تروریست، تخطی از حقوق بشر در یمن، تکه‌تکه کردن یک خبرنگار در ترکیه توسط نزدیک‌ترین متحدشان عربستان سعودی شوند، سپس می‌توانند درباره بقیه چیز‌ها صحبت کنند. تا زمانی که نتوانند این‌ها را مطرح کنند باید خفه شوند.

ظریف علاوه بر این مطرح کرد: ما باور داریم که حساسیت‌های ملی بسیار جدی هستند. اقدام تروریستی علیه دکتر فخری‌زاده یکی از بزرگ‌ترین دانشمندان ما یک اقدام خصومت بین‌المللی بود که باید محکوم می‌شد. ما هنوز منتظر هستیم اروپا بویژه تروئیکا (آلمان، فرانسه و انگلیس) آن را محکوم کنند. قدردان این هستیم که برخی این کار را کردند، اما تروئیکا یک اقدام تروریستی واضح را علیه ایران محکوم نکرد. این موقعیت ما است. یک مصوبه در مجلس است که ما از آن رضایت نداشتیم و به وضوح گفتیم، اما مانند هر دموکراسی دیگری وقتی این طرح تمام روند‌های قانونی‌اش را طی کند، به قانون تبدیل می‌شود و وظیفه‌ای برای دولت می‌شود که آن را اجرا کند و ما آن را اجرا خواهیم کرد، چون قانون کشور است. این قانون بازگشت‌ناپذیر نیست. عنوان این مصوبه احیای حقوق ایران و اطمینان حاصل کردن از لغو تحریم‌هاست. اروپا و آمریکا می‌توانند به پایبندی به برجام بازگردند و (در آن صورت) نه‌تن‌ها این قانون اجرا نخواهد شد، بلکه اقداماتی که ما طبق پاراگراف ۳۶ برجام انجام دادیم به حالت قبل بازخواهد گشت. ما به پایبندی کامل بازخواهیم گشت. چاره کار بسیار آسان است و در برجام مقرر شده است؛ به پایبندی کامل بازگردید، روابط اقتصای ایران را با بقیه جهان عادی‌سازی کنید و شرایط جدید اعمال نکنید، درخواست‌های غیرمعقول نداشته باشید و به محض اینکه این کار را انجام دهید، ما هم به پایبندی کامل بازمی‌گردیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها