عرف: فعال شدن احزاب در انتخابات ۱۴۰۰ ضرورت دارد

کد خبر: 1037339

معاون وزیر کشور گفت: در حال حاضر ۱۲۰ حزب مجوز دار در کشور در حال فعالیت است و فعالیت این احزاب می‌تواند بر افزایش مشارکت در انتخابات موثر باشد و به انتخابات تنوع و زیبایی خاصی بخشد.

عرف: فعال شدن احزاب در انتخابات ۱۴۰۰ ضرورت دارد

باشگاه خبرنگاران: جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در نشست امروز هم اندیشی مدیران کل احزاب و گروه‌های سیاسی که در سالن پیامبر اعظم (ص) در محل وزارت کشور برگزار شد با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: انتخابات ۱۴۰۰، انتخاب رئیس جمهوری آینده کشور است و طبیعی است که هر چه میزان مشارکت بالا باشد، اقتدار نظام در داخل و صحنه بین المللی تقویت می‌شود.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: استفاده از خرد جمعی و دیدگاه‌های مختلف امری مهم است و امروز باید همه برای ارتقا مشارکت سیاسی در کشور احساس مسئولیت کنیم.

رئیس کمیسیون دانشجویی با اظهار اینکه امسال به خاطر شرایط کرونایی توفیق پاسداشت روز دانشجو در دانشگاه‌ها حاصل نشد؛ گفت: به استانداران تاکید شد که ارتباط مجازی و ویدئوکنفرانسی با دانشگاه‌ها برقرار شود تا حداقل باب گفتگو باز بماند.

رئیس ستاد انتخابات کشور در ادامه صحبت‌های خود با اشاره اینکه استحکام و پایداری نظام جمهوری اسلامی در حضور و مشارکت بالای مردم در صحنه‌ها بوده است؛ گفت: در آستانه انتخابات سراسری ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا در خرداد ماه سال آینده قرار داریم و باید تمام تلاش و دغدغه مان، برگزاری انتخاباتی قانونی، سالم و با مشارکت بالا باشد.

عرف تصریح کرد: باید احساس اطمینان را برای مردم عزیزمان در جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مساله سلامتی برای حضور در پای صندوق‌های رای ایجاد کنیم.

معاون وزیر کشور با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: انتخابات ۱۴۰۰، انتخاب رئیس جمهوری آینده کشور است و طبیعی است که هر چه میزان مشارکت بالا باشد، اقتدار نظام در داخل و صحنه بین المللی تقویت می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به ظرفیت احزاب در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۲۰ حزب مجوز دار در کشور در حال فعالیت است و فعالیت این احزاب می‌تواند بر افزایش مشارکت در انتخابات موثر باشد و به انتخابات تنوع و زیبایی خاصی بخشد.

وی اظهار داشت: وزارت کشور آمادگی بالایی برای اخذ نظرات سازنده و جدید در مساله برگزاری انتخابات در شرایط کرونایی دارد و در این خصوص فراخوان ویژه‌ای هم از سوی روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارتخانه منتشر شده است.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: استفاده از خرد جمعی و دیدگاه‌های مختلف امری مهم است و امروز باید همه برای ارتقا مشارکت سیاسی در کشور احساس مسئولیت کنیم.

رئیس کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با توجه به احتمال وجود بیماری کرونا در زمان برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ تصریح کرد: نیازمند این هستیم که از تجارب موجود در انتخابات‌هایی که طی ماه‌های گذشته در دنیا نظیر کره جنوبی، روسیه و … برگزار شده، استفاده کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها