در جلسه اعضای خانه احزاب با عرف چه گذشت؟

کد خبر: 1037406

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب همچنین ضمن اشاره به جلسه «جمال عرف» معاون سیاسی وزارت کشور با احزاب کشور، گفت: با توجه به نزدیک شدن به انتخابات از تشکل‌های سیاسی انتظار داریم فعالیت‌هایشان ظهور و بروز بیشتری داشته باشد.

در جلسه اعضای خانه احزاب با عرف چه گذشت؟

خبرگزاری فارس: حمزه امرایی دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب وزارت کشور صبح امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران، اظهار داشت: بمناسبت روز شانزدهم آذر روز دانشجو یاد و خاطره شهدای دانشجو و همه شهدای نظام را گرامی می‌داریم هرچند برنامه‌هایی که هرساله فراخور این روز داشتیم، به واسطه شیوع کرونا متفاوت برگزار شد.

وی افزود: همچنین یاد شهادت شهید فخری‌زاده که از سرمایه‌های نظام و انقلاب بودند گرامی می‌داریم که با دستان دشمنان شهید شدند؛ اما راه ایشان که در سخنان رهبری هم مطرح شد ادامه خوهد داشت.

امرایی با اشاره به جلسه صبح امروز کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با بیان اینکه تائید صلاحیت چهار نفر از مسئولان شعب استانی احزاب انجام شد، بیان داشت: مسئول شعبه استانی جمعیت زنان نواندیش در اردبیل، مسئول شعبه استانی حزب همدلی مردم تحول‌خواه آذربایجان شرقی و ایلام و همچنین مسئول شعب استانی حزب دانش آموختگان ایران اسلامی گیلان تایید شدند.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب همچنین ضمن اشاره به جلسه «جمال عرف» معاون سیاسی وزارت کشور با احزاب کشور، گفت: هم اندیشی با احزاب همواره جزو سیاست‌های وزارت کشور بوده، اما با توجه به نزدیک شدن به انتخابات از تشکل‌های سیاسی انتظار داریم فعالیت‌هایشان ظهور و بروز بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه نقش احزاب در نشاط سیاسی و سطح مشارک مردم که در مقطع انتخابات بیشتر می‌شود در هفته‌های آتی نیز جلساتی از این نوع خواهیم داشت. در استان‌ها نیز فرمانداری‌ها و استانداران با احزاب جلساتی دارند که به رونق بخشی احزاب و انتخابات کمک کنند.

امرایی در پاسخ به سوال فارس درمورد جزئیات جلسه شورای مرکزی خانه احزاب با معاون سیاسی وزیر کشور، اظهار داشت: بحث هم اندیشی و حضور موثر و بیشتر مردم مورد نظر بود؛ به ویژه اینکه شرایط کرونا را داریم و پیشنهاداتی داشتند که مطرح شد. همچنین مواردی را در بحث لزوم حضور جبهه‌های و ائتلاف‌ها داشتیم.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب وزارت کشور در پاسخ به سوال دیگری درباره زمانبندی اعلام تشکیل جبهه‌ها تا پیش از انتخابات، افزود: طبق قانون احزاب برای ائتلاف‌ها و جبهه‌ها مسیری دیده شده که تعدادی از احزاب پروانه دار با موضوع مشخصی درخواست خودشان را به کمیسیون ماده ۱۰ بدهند و بعد از بررسی مجوز‌های لازم برای آن‌ها صادر می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها