اهداف سفر وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به تهران

کد خبر: 1037425

سفارت ایران در باکو توسعه و تعمیق روابط ایران و جمهوری آذربایجان و بررسی مهمترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، به ویژه شرایط پساجنگ قره باغ را از مهم‌ترین اهداف و محور‌های سفر وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به تهران اعلام کرد.

اهداف سفر وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به تهران

خبرگزاری فارس: سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو امروز (دوشنبه) در اطلاعیه‌ای درباره سفر روز چهارشنبه وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به ایران اعلام کرد: آقای جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان به منظور دیدار و گفتگو با مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه ۱۹ آذر ماه به تهران سفر می‌کند.

در این اطلاعیه آمده است: توسعه و تعمیق هر چه بیشتر روابط دو کشور دوست و همسایه و بررسی مهمترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، به ویژه شرایط پساجنگ قره باغ از مهم‌ترین اهداف و محور‌های این سفر خواهد بود.

این اطلاعیه می‌افزاید: سفر آقای بایراموف نخستین سفر خارجی ایشان پس از جنگ اخیر و اولین سفر به ایران پس از تصدی پست وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان از تیر ماه امسال است. آقایان ظریف و بایراموف وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان پیش از این چندین دور گفت‌وگوی تلفنی و ویدئو کنفرانسی برگزار کردند.

به گزارش فارس، سعید خطیب زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران از سفر وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به ایران خبر داد و گفت که وی در این سفر با وزیر امور خارجه و دیگر مقامات ایرانی از جمله رئیس جمهور، رئیس مجلس و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها