پیشنهاد منتجب‌نیا برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰

کد خبر: 1037786

دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی گفت: ما تاکید داریم که اصلاح طلبان باید با صدای واحد وارد انتخابات ۱۴۰۰ شوند.

پیشنهاد منتجب‌نیا برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰

خبرگزاری ایسنا: رسول منتجب نیا در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه کمیته انتخابات احزاب اصلاح طلب مدتی است که فعال شده اند، اظهار کرد: حزب جمهوریت نیز کمیته انتخابات خود را فعال کرده و در جلسات متعدد در حال بررسی چگونگی جذب مشارکت مردم در انتخابات است. ما در حال شناسایی موانع مشارکت و عوامل دلسردی مردم هستیم و به زودی پیشنهاد‌های واقع بینانه خود را تقدیم مسئولان می‌کنیم. من پیش از انتخابات مجلس یازدهم هم پیشنهاد‌هایی در جلسه وزارت کشور به وزیر ارائه کردم که اگر آن پیشنهادات عملیاتی شده بود، شاهد حضور گسترده مردم در انتخابات بودیم.

وی با اشاره به اینکه حزب در حال انجام مطالعه و تحقیق در موارد ذکر شده است، افزود: ما الان سراغ مصادیق نمی‌رویم، زیرا در ادامه به تدریج مصادیق مشخص می‌شوند. تلاش ما این است که با احزاب و سایر اشخاص اصلاح طلب با اجماع نظر برسیم. حزب جمهوریت به دنبال ائتلاف با سایر احزاب اصلاح طلب بوده و دنبال تک روی نیست. ما تاکید داریم که اصلاح طلبان باید با صدای واحد وارد انتخابات شوند.

این فعال سیاسی در بخش دیگری از این گفتگو در خصوص فراخوان وزارت کشور برای چگونگی برگزاری انتخابات در شرایط همه گیری بیماری کرونا، تصریح کرد: انتخابات براساس قانون اساسی باید به موقع برگزار شود، اما حفظ سلامت مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم ضرورت دارد و مسئولان کار دشواری برای جمع کردن دو مسأله مهم سلامت مردم و برگزاری انتخابات دارند.

منتجب نیا ادامه داد:با این حال فضای مجازی تا حدی کار را ساده کرده است. فضای مجازی علاوه بر اینکه می‌تواند عوارض نامطلوبی داشته باشد، امکانات بزرگ و موثری نیز فراهم کرده است. وزارت کشور و شورای نگهبان باید برای استفاده از فضای مجازی چه برای تبلیغات چه اخذ رای فکری کنند تا هم از حضور مردم پای صندوق رای جلوگیری شود و هم سلامت رای مردم تضمین شود. باید کار علمی و تحقیقاتی گسترده‌ای در این زمینه انجام شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات پستی در امریکا، اظهار کرد: هر چند ترامپ به رای پستی اعتراض داشت، اما ما می‌توانیم از این تجربه استفاده کنیم. می‌توان از شیوه رای پستی، رای در فضای مجازی و حضور در پای صندوق به صورت مشترک استفاده کرد و این اختیار را به مردم داد تا خودشان انتخاب کنند که چگونه رای دهند.

دبیرکل حزب جمهوریت در پایان گفت: به حضور و مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ نیازمندیم، زیرا اگر مشارکت مردم کم باشد، نظام آسیب می‌بیند. نباید مثل انتخابات مجلس یازدهم شاهد حضور کمرنگ مردم باشیم. برای تضمین حضور مردم در انتخابات که همواره مورد تاکید امام (ره) و رهبری بوده است، باید راهکار‌های متعددی مورد مطالعه قرار گیرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها