وزیر خارجه جمهوری آذربایجان با ظریف دیدار کرد

کد خبر: 1037867

«جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان ظهر امروز (چهارشنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در تهران دیدار و گفتگو کرد.

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان با ظریف دیدار کرد

خبرگزاری فارس: «جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان امروز (چهارشنبه) و در اولین سفرش به جمهوری اسلامی ایران پس از تصدی این سمت با حضور در محل وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف دیدار و گفتگو کرد.

وی پیش از این هم با حسن روحانی رئیس جمهور دیدار و گفتگو کرده بود.

روحانی در این دیدار با اشاره به ارائه طرح ایران برای پایان درگیری منطقه قره باغ با اعزام نماینده ویژه به کشور‌های روسیه، آذربایجان و ارمنستان، آمادگی جمهوری اسلامی برای ایفای نقش سازنده در کمک به استحکام آتش بس بین دو کشور و برقراری ثبات در منطقه را اعلام کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت استفاده از مرز‌های ایران و آذربایجان برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری، افزود: با توجه به پایان دوران ترامپ در آمریکا و روی کار آمدن دولت جدید در این کشور احساس می‌کنیم، کشور‌ها شرایط بهتری برای همکاری خواهند داشت.

روحانی در ادامه با اعلام آمادگی ایران برای مشارکت در بازسازی مناطق آزاده شده آذربایجان، گفت: با توجه به همسایگی دو کشور و امکانات موجود در ایران، حضور و مشارکت ایران در بازسازی مناطق آسیب دیده از جنگ قره باغ به نفع دو کشور خواهد بود. (اینجا بخوانید)

ظریف در گفت‌وگوی ویدئو کنفرانسی اخیر خود با همتای آذربایجانی از وی برای سفر به تهران دعوت کرده بود.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه ۱۷ آذر ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران از سفر امروز (چهارشنبه) «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آ‌ذربایجان به تهران خبر داد و گفت: وی در این سفر ضمن دیدار با محمدجواد ظریف با رئیس جمهور، رئیس مجلس و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

در همین خصوص سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: توسعه و تعمیق هر چه بیشتر روابط دو کشور دوست و همسایه و بررسی مهمترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، به ویژه شرایط پساجنگ قره باغ از مهم‌ترین اهداف و محور‌های این سفر خواهد بود. این سفر نخستین سفر خارجی ایشان پس از جنگ اخیر و اولین سفر به ایران پس از تصدی پست وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان از تیر ماه امسال است. آقایان ظریف و بایراموف وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان پیش از این چندین دور گفت‌وگوی تلفنی و ویدئو کنفرانسی برگزار کردند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها