وعده جهانگیری برای تهیه واکسن کرونا

کد خبر: 1037887

معاون اول رئیس جمهور گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا از هیچ اقدامی برای تهیه واکسن کرونا دریغ نخواهیم کرد.

وعده جهانگیری برای تهیه واکسن کرونا

خبرگزاری تسنیم: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه تامین واکسن کرونای مورد نیاز کشور که ظهر امروز(چهارشنبه) به ریاست وی برگزار شد، با تاکید بر اینکه یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های کشور در مقطع کنونی تامین واکسن کرونا از شرکت‌های معتبر بین المللی است، گفت: با وجود فشارها و تحریم‌های ظالمانه آمریکا، دولت تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود را برای رفع نیازهای مردم به کار گرفته و از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.

وی ضمن قدردانی از فداکاری و زحمات مدیران، پزشکان و کادر درمانی کشور که از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون ادامه دارد،‌ اظهار امیدواری کرد تا در سریعترین زمان ممکن و با محوریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واکسن کرونای مورد نیاز کشور تأمین و در اختیار مردم قرار گیرد.

معاون اول رئیس‌جمهور بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت امورخارجه را موظف کرد تا با محوریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تأمین منابع مالی و نیز رایزنی‌های لازم برای تأمین واکسن کرونا اقدامات مقتضی را انجام دهند.

جهانگیری همچنین با اشاره به توان داخلی شرکت‌ها و دانشمندان کشور در تولید دارو و واکسن،‌ گفت: صنعت دارو در ایران یکی از موفق‌ترین رشته‌های صنعتی است که می‌تواند علاوه بر رفع نیازهای داخلی، ارزآوری قابل توجهی نیز برای کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه توان شرکت‌های داروسازی کشور در منطقه بی‌نظیر و قابل رقابت با برخی از کشورهای پیشرفته است، بر حمایت از شرکت‌های دارویی و حفظ بازارهای صادراتی منطقه تاکید کرد.

دکتر نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه با اشاره به مذاکرات انجام شده با شرکت‌های معتبر تولیدکننده واکسن کرونا،‌ گفت: در حال حاضر به دنبال تهیه واکسن برای جمعیت هدف در کشور هستیم.

وی با ابراز تاسف از سیاست‌های دولت آمریکا در جلوگیری از انتقال منابع مالی برای خرید واکسن،‌ تصریح کرد: خوشبختانه شرکت‌های داروسازی داخلی توانسته‌اند گام‌های موثری که مورد تائید سازمان بهداشت جهانی نیز واقع شده در بخش تولید واکسن کرونا بردارند و بسیار امیدواریم که در آینده نزدیک بتوانیم با واردات و تولید داخلی واکسن کرونا، نیازهای کشور را تامین کنیم.

در این جلسه که معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور نیز حضور داشت پس از بحث و تبادل نظر پیرامون راهکارهای تأمین واکسن کرونا، مقرر شد که سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارت امور خارجه با محوریت وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی اقدامات لازم را برای تأمین منابع ریالی و ارزی و عقد قرارداد با شرکت‌های معتبر بین المللی سازنده واکسن کرونا انجام داده و در سریعترین زمان ممکن نسبت به تأمین آن اقدام نمایند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها