روحانی درمراسم افتتاح راه آهن خواف-هرات چه گفت؟

کد خبر: 1038030

رئیس جمهور گفت: روابط ایران و افغانستان همیشه از طریق دل‌ها، اندیشه‌ها، فرهنگ‌ها، رفتار‌ها و تلاش‌ها بوده و این افتتاح ریل راه آهن این پیوند را مستحکم‌تر می‌کند.

روحانی درمراسم افتتاح راه آهن خواف-هرات چه گفت؟

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (پنجشنبه) در مراسم افتتاح راه‌آهن خواف-هرات که با حضور رئیس‌جمهور افغانستان برگزار شد، اظهار کرد: امروز روز سلام، روز رحمت، روز گشایش برای دو ملت بزرگ افغانستان و ایران است. دو ملتی که از یک ریشه، تاریخ، فرهنگ و از یک منطقه در طول تاریخ برادری و همسایگی خود را به عنوان بهترین یاران یکدیگر حفظ کردند.

روحانی گفت: امروز به عنوان یکی از روز‌های تاریخی در روابط دو ملت افغانستان و ایران است. روابط ما از طریق دل‌ها، اندیشه، فرهنگ‌ها و رفتار‌ها و تلاش‌ها بوده است و امروز ریل راه آهن این پیوند را مستحکم‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: امروز، روزی توام با شادمانی برای دو دولت افغانستان و ایران است و من به سهم خودم بسیار خوشحالم که گرچه نشد به خاطر شرایط بهداشتی و کرونایی در کنار همدیگر و حضور فیزیکی این افتتاح را انجام دهیم، ولی از طریق فضای مجازی این افتتاح بزرگ را با فرمان دو رئیس‌جمهور شاهد خواهیم بود و مطمئناً این روز به عنوان یک روز تاریخی برای ما فراموش ناشدنی است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها