تصمیمات ویژه دولت برای آسیب‌دیدگان ‌کرونا

کد خبر: 1038162

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا گفت: با توجه به وارد شدن بیشترین آسیب‌های کرونایی به بخش خدمات ما بتوانیم در رابطه با اصناف با بسته‌های حمایتی که تصمیم‌گیری شده بازگشت رونق را شاهد باشیم.

تصمیمات ویژه دولت برای آسیب‌دیدگان ‌کرونا

خبرگزاری تسنیم: محمد نهاوندیان امروز در پایان جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: افق‌های قم را با توجه به رعایت مقررات کرونایی و تبدیل وضعیت این استان از قرمز به نارنجی خیلی مثبت می‌بینم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا افزود: با توجه به وارد شدن بیشترین آسیب‌های کرونایی به بخش خدمات ما بتوانیم در رابطه با اصناف نیز با بسته‌های حمایتی که تصمیم‌گیری شده بازگشت رونق را شاهد باشیم.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور بیان کرد: برای سه ماه باقی‌مانده سال جاری و همچنین سال 1400 در مقایسه با گذشته افق مثبت‌تری است، امیدواریم این مشورت‌ها و رایزنی‌ها به بهبود وضعیت مردم منجر شود.

نهاوندیان عنوان کرد: به جذب سرمایه نیاز داریم یعنی فضای کسب‌وکار باید به‌گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذاران به فعالیت ترغیب شوند که روی این مطلب در کلان کشور و همچنین استان اهتمام جدی است.

وی گفت: برای مراکز قرآن و عترت و هم برای ناشران و همچنین صنعت تولید فیلم طبق پیشنهادی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آورده بود دستورالعملی تهیه و پس از تصویب در کارگروه اقتصادی ستاد ملی کرونا در این ستاد نیز تصویب و تائید شد.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور تصریح کرد: در دولت تصمیم گرفتیم موضوع توجه به آسیب دیدگان کرونایی را از رسته‌هایی که بیشترین آسیب را دیده آغاز کنیم ازاین‌رو با گردشگری شروع کردیم به دنبال آن در حوزه ورزش تصمیم گرفتیم.

نهاوندیان بابیان اینکه رسته گردشگری تصمیم‌هایی را در تسهیلات ویژه کسب‌وکار گرفتیم که امیدواریم با جذب آن‌ها واحدهای گردشگری قم تاب مقاومت بیشتری داشته ادامه داد: در حوزه فرهنگ و هنر تصمیم‌هایی گرفته شد که با توجه به اینکه در قم شاهد مراکز فرهنگی متعدد و همچنین صنعت نشر هستیم مقدار زیادی از آن‌ها می‌تواند در این استان جذب شود.

وی با اشاره به برنامه‌های دولت برای جبران آسیب‌های وارده ناشی از کرونا در قم خاطرنشان کرد: بعد از اینکه تسهیلات کسب‌وکارها را مصوب و اجرایی کردیم خوشبختانه عملکرد قم در جذب این تسهیلات از خیلی از استان‌ها بهتر بوده و رتبه دوم را داشته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها