پیش بینی تورم برای سال آینده

کد خبر: 1038657

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه به تشریح جلسه امروز کمیسیون متبوع خود که با حضور نوبخت برگزار شد پرداخت.

پیش بینی تورم برای سال آینده

باشگاه خبرنگاران جوان: محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون متبوع خود که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار داشت:کلیات لایحه بودجه در جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه با حضور آقای نوبخت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در ابتدای جلسه آقای نوبخت گزارشی درباره مباحث منابع و مصارف لایحه بودجه سال ۹۹ ارائه کرد و بعد از آن نیز جزئیات دخل و خرج سال آینده را تشریح کرد.

نماینده الیگودرز در مجلس با اعلام اینکه نوبخت در این جلسه اعلام کرد که دولت این آمادگی را دارد که بر اساس اصلاح ساختار بودجه و با همکاری مجلس بودجه سال آینده را تصویب کند، ادامه داد: معاون رئیس‌جمهور در این جلسه اعلام کرد که دولت این آمادگی را دارد با مجلس برای ایجاد هر تغییری که لازم است در بودجه سال ۱۴۰۰ انجام شود همکاری داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه در اینجا جلسه درباره افزایش درآمدها دولت بحث شد و مقرر شد که بررسی مجددی در این زمینه صورت گیرد، افزود: مقرر شد بررسی مجددی درباره احتمالات افزایش درآمدها به ویژه درباره حقوق ورودی برای خودرو که با ارز ۴۲۰۰ تومانی انجام می شود صورت گیرد و اگر امکان داشت این موضوع تبدیل به ارز نیمایی شود.

خدابخشی با اعلام این که معاون رئیس جمهور درباره هزینه های تملک دارایی ها توضیحاتی به نمایندگان ارائه کرد، اظهار داشت: در رابطه با دارایی های تملک سرمایه‌ای در این جلسه اعلام شد که اولویت با پروژه‌های حمل و نقل ریلی بین المللی است.

وی ادامه داد: نوبخت در این جلسه اعلام کرد برای جبران کاهش قدرت خرید مردم در بودجه تمهیداتی اندیشیده شده است و طبق آمار بانک مرکزی پیش بینی تورم برای سال آینده ۲۲ درصد خواهد بود.

نماینده الیگودرز در مجلس تصریح کرد: نوبخت در این جلسه درباره افزایش معافیت های مالیاتی حقوق ها از ۳ میلیون به ۴ میلیون تومان، افزایش حقوق کارگران از دو میلیون و هشتصد به سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز توضیحاتی ارائه کرد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: معاون رئیس‌جمهور در این جلسه اعلام کرد در بودجه سال آینده دولت ۶۰ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان، ۵ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی فرهنگیان، ۳۱ هزار میلیارد تومان برای کمک های معیشتی که ۶۰ میلیون نفر را شامل می‌شود و همچنین ۴۳ هزار میلیارد تومان برای هدفمندی یارانه‌ها که ۸۸ میلیون نفر جمعیت را شامل می شود در نظر گرفته است.

خدابخشی با بیان اینکه نوبخت در این جلسه اعلام کرد دولت پیش بینی کرده مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که ۷ میلیون مستمری بگیر هستند ۳ تا ۶ برابر افزایش پیدا کند، اضافه کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه در این جلسه گفت دولت چهار هزار میلیارد تومان برای بیمه تکمیلی بنیاد شهید، ۱۷۰۰ میلیارد تومان برای اجرای قانون حمایت از معلولان، بودجه ای برای احداث ۴۰ هزار واحد روستایی و ۱۴۲۰ میلیارد تومان برای رزمندگان معسر در نظر گرفته است.

خدابخشی عنوان کرد: نوبخت در این جلسه اعلام کرد بودجه بخش بهداشت و درمان ۲.۳ درصد افزایش پیدا کرده است و در سال آینده ۵۳ هزار نفر در کادر درمان استخدام خواهند شد و ۴۴۶۰ تخت بیمارستانی به تخت های بیمارستانی اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: معاون رئیس جمهور اعلام کرد بودجه پارکهای علم و فناوری در سال آینده طبق پیش بینی های دولت ۳۴ درصد افزایش خواهد داشت و تمهیداتی برای ایش اعتبارات عمرانی، مهار تورم، آبرسانی روستایی و عشایری و توجه به آزادراه‌ها پیش‌بینی شده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس عنوان کرد: در این جلسه نمایندگان نقطه نظرات خود درباره بودجه را ارائه کردند و نوبخت هم توضیحاتی درباره موضوعات مطرح شده ارائه کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها