واکنش آصفری به اظهارات کدخدایی درباره اخذ رای «پستی»

کد خبر: 1038992

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس گفت: فعلا برنامه‌ای برای اخذ رأی پستی نداریم، زیرا شرایط در کشور مهیا نیست و زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات پستی وجود ندارد، لذا مجلس در این زمینه تصمیم نخواهد گرفت و به این موضوع ورود نمی‌کنیم.

واکنش آصفری به اظهارات کدخدایی درباره اخذ رای «پستی»

خبرگزاری برنا: عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس در رابطه با اظهارات کدخدایی مبنی بر اینکه اخذ رأی از طریق «پستی» باید در مجلس تبدیل به قانون شود، گفت: فعلا برنامه‌ای برای اخذ رأی از طریق پستی نداریم، زیرا شرایط در کشور مهیا نیست و زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات پستی وجود ندارد و لذا مجلس در این زمینه تصمیم نخواهد گرفت و به این موضوع ورود نمی‌کنیم.

«محمدحسن آصفری»، عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس، در رابطه با اظهارات کدخدایی مبنی بر اینکه اخذ رأی از طریق پستی باید در مجلس تبدیل به قانون شود، گفت: فعلا برنامه‌ای برای اخذ رأی پستی نداریم، زیرا شرایط در کشور مهیا نیست و زیر ساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات پستی وجود ندارد، لذا مجلس در این زمینه تصمیم نخواهد گرفت و به این موضوع ورود نمی‌کنیم.

او ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ امکان برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک هم وجود ندارد، زیرا زیرساخت آن توسط شورای نگهبان و وزارت کشور در همه حوزه‌ها فراهم نشده است.

نماینده مردم اراک و کمیجان​ در رابطه با برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ با وجود کرونا گفت: باید تلاش کنیم سقف مشارکت مردم را بالا ببریم تا مردم در انتخابات حضور یابند و برای این باید زیرساخت‌ها فراهم باشد. در این شرایط نه زیرساخت لازم فراهم است و نه قانون چنین اجازه‌ای که به صورت دیگری انتخابات برگزار کنیم، را می‌دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها