اصلاح‌طلبان تحت هیچ شرایطی از لاریجانی حمایت نمی‌کنند

کد خبر: 1039013

یک عضو شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان گفت: تنها حزبی که از آقای لاریجانی حمایت خواهد کرد، اعتدال و توسعه است که خود این حزب هم هیچ پایگاه و جایگاهی در میان مردم ندارد و اگر حمایت اصلاح‌طلبان از آقای روحانی نبود، او نیز رأی نمی‌آورد.

اصلاح‌طلبان تحت هیچ شرایطی از لاریجانی حمایت نمی‌کنند

گروه سیاسی فردا: اخباری حکایت از آن دارد که حزب اعتدال و توسعه که نزدیک‌ترین حزب به دولت و شخص حسن روحانی است، بنا دارد که از علی لاریجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری1400 حمایت کند. نکته جالب در این موضوع آن است که این حزب می‌توانست نامزدهای حزبی شاخصی داشته باشد اما اینکه چرا این حزب در شرایطی که اصلاح‌طلبان بر حمایت از یک نامزد کاملا اصلاح‌طلبان تأکید می‌کنند، یک‌سره پشت علی لاریجانی ایستاده است، معلوم نیست.

احمد شریف، عضو شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان درباره این موضوع به «فردا» گفت: «حزب اعتدال و توسعه هیچ‌وقت اصلاح‌طلب نبوده و نیست و در سال‌های 92 و 96 اصلاح‌طلبان به دلایلی ائتلافی با آقای روحانی کردند و اکنون هم دیگر امکان ائتلافی مشابه وجود ندارد. اساسا آقای روحانی هم هیچگاه اصلاح‌طلب نبوده است و همواره یک اصولگرا با پایگاه حزبی جامعه روحانیت مبارز بوده است و این موضوع را هم هیچگاه انکار نکرده است».

او ادامه داد: «بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری سال96 اتفاقاتی رخ داد که اصلاح‌طلبان به این نتیجه رسیدند که دیگر نباید سیاست ائتلاف را در دستور کار داشته باشند و اکنون همه اصلاح‌طلبان باور دارند که فقط باید با نامزد اصلاح‌طلب وارد میدان شد و طبیعتا آقای لاریجانی در دایره اصلاح‌طلبی نیست و اصلاح‌طلبان تحت هیچ شرایطی از او حمایت نمی‌کنند. عجیب هم نیست که حزب اعتدال و توسعه از آقای لاریجانی حمایت کند زیرا اساسا خاستگاه این حزب بینابینی حرکت کردن در سیاست است و آقای لاریجانی هم با خاستگاه این حزب هماهنگ است».

او در پاسخ به این پرسش که آیا این احتمال وجود دارد که حزب کارگزاران هم به سمت علی لاریجانی برود، اظهار کرد: «تا کنون در شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان هیچ بحثی درباره حمایت از آقای لاریجانی مطرح نشده است و نماینده حزب کارگزاران هم در شورای هماهنگی حضور داشته است و از سوی کارگزاران هم هیچ بحثی درباره حمایت از آقای عنوان نشده است. اینکه برخی اعضای کارگزاران صحبت‌هایی درباره حمایت این حزب از لاریجانی مطرح می‌کنند نظر شخصی‌شان و به احتمال زیاد در نهایت کارگزاران هم از آقای لاریجانی حمایت نمی‌کند».

این فعال سیاسی درخصوص اینکه چرا اعتدال و توسعه به سمت حمایت از ظریف نمی‌رود، خاطرنشان کرد: «آقای ظریف بارها اعلام کرده که در انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد نمی‌شود اما معلوم است که آقای لاریجانی بی‌میل به حضور در انتخابات نیست. از نظر فکری هم اعتدال و توسعه به لاریجانی نزدیک است».

شریف درباره شانس لاریجانی و اعتدال و توسعه در انتخابات سال آینده هم گفت: «من شانسی برای آقای لاریجانی نمی‌بینم. او سال‌ها پیش نامزد ریاست‌جمهوری شد و در عین حال که پایگاه بسیار بهتری در میان اصولگرایان داشت، رأی نیاورد؛ حالا که هم پایگاهش در میان اصولگرایان به شدت مخدوش شده است و هم اصلاح‌طلبان از او حمایت نمی‌کنند، بسیار بعید است که رأی بیاورد. تنها حزبی که از آقای لاریجانی حمایت خواهد کرد، اعتدال و توسعه است که خود این حزب هم هیچ پایگاه و جایگاهی در میان مردم ندارد و اگر حمایت اصلاح‌طلبان از آقای روحانی نبود، او نیز رأی نمی‌آورد».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها