فعال سیاسی اصلاح‌طلب: عارف نه در بین مردم و نه در بین اصلاح‌طلبان هیچ جایگاه و مقبولیتی ندارد

کد خبر: 1039225

ناصر قوامی گفت: آقای عارف خودش هم می‌داند هیچ مقبولیتی در انتخابات ندارد و اگر وارد انتخابات شود، برای ضرر زدن به جریان اصلاحات وارد شده است. البته بداند که ضرر اول به خودش وارد می‌شود. آقای عارف با حاشیه‌هایی که بر ثروت کلانش وجود دارد، به صلاحش است وارد انتخابات نشود زیرا او چهره و وجهه خوبی در میان هیچکس ندارد

فعال سیاسی اصلاح‌طلب: عارف نه در بین مردم و نه در بین اصلاح‌طلبان هیچ جایگاه و مقبولیتی ندارد

گروه سیاسی فردا: کانال تلگرامی «اخبار محرمانه» متعلق به یک چهره به راست سنتی خبر داده است که محمدرضا عارف قصد نامزدی در انتخابات1400 را دارد و از حالا مشغول رایزنی با شخصیت‌های اصلاح‌طلب است تا بتواند حمایت آنها را جلب کند. این درحالی است که اخیرا شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان مصوب کرد که وحدت بر یک نامزد واحد باید از طریق مجمعی اجماع‌ساز رخ دهد. حالا مشخص نیست ورود زودهنگام عارف به انتخابات چه تأثیری در روند انتخاباتی جبهه اصلاحات خواهد داشت؟

ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره این موضوع به «فردا» گفت: «آقای عارف باید به نصیحت ناصحان توجه کند. بسیاری از بزرگان اصلاح‌طلب بارها به او توصیه کرده‌اند که وارد انتخابات نشو اما متأسفانه آقای عارف به همه نصیحت‌ها بی‌توجه است. او در میان اصلاح‌طلبان هیچ مقبولیتی ندارد و مردم هم او را قبول ندارند و با توجه به عملکرد بسیار ضعیفش در مجلس مردم نسبت به او انتقادهای گسترده‌ای وارد می‌کنند. واقعیت هم همین است که آقای عارف در مجلس دهم هیچ کاری نکرد و حتی یک طرحی که به نفع مردم باشد را مطرح نکرد تا حتی اگر رأی هم نمی‌آورد مردم می‌گفتند که او کارش را کرد. او این کار را هم نکرد؛ او حتی یک نطق یا یک جمله که در راستای احقاق حقوق مردم باشد، نگفت و طبیعی است با چنین کارنامه‌ای مردم او را قبول نداشته باشند».

او ادامه داد: «من از آقای عارف تقاضا می‌کنم که در انتخابات ثبت نام نکند و اجازه دهد نیروهایی که مقبلویتی میان مردم دارند وارد عرصه شوند. اگر او وارد انتخابات شود، شورای نگهبان او را تأیید صلاحیت می‌کند و این احتمال وجود دارد که دیگر اصلاح‌طلبان تأیید صلاحیت نشوند و شورای نگهبان هم می‌گوید یک اصلاح‌طلب را تایید صلاحیت کردم. وقتی همه ردصلاحیت شوند و فقط آقای عارف در صحنه باشد، اصلاح‌طلبان در انتخابات مشارکت نخواهند داشت و مردم هم دلسرد می‌شوند».

این فعال سیاسی تصریح کرد: «به عنوان یک برادر دلسوز به آقای عارف می‌گویم که در انتخابات ثبت نام نکن که اگر ثبت نام کنی، هم اصلاح‌طلبان ضرر می‌کنند، هم خودت».

او درباره هدف ورود زودهنگام عارف به انتخابات، خاطرنشان کرد: «آقای عارف خودش هم می‌داند هیچ مقبولیتی در انتخابات ندارد و اگر وارد انتخابات شود، برای ضرر زدن به جریان اصلاحات وارد شده است. البته بداند که ضرر اول به خودش وارد می‌شود. آقای عارف با حاشیه‌هایی که بر ثروت کلانش وجود دارد، به صلاحش است وارد انتخابات نشود زیرا او چهره و وجهه خوبی در میان هیچکس ندارد».

قوامی در پایان درخصوص موضع خاتمی بر روی عارف گفت: «من اصلا نمی‌دانم آقای خاتمی به طور کلی چه نگاهی به انتخابات این دوره دارد. اعتماد عمومی به او هم آسیب دیده است. آقای خاتمی بعد از دوبار حمایت از آقای روحانی و حمایت از لیست امید در انتخابات مجلس دهم و متعاقبش عملکرد ضعیف دولت و امیدی‌ها در مجلس پایگاه اجتماعی سابق را ندارد و معلوم هم نیست اینبار بخواهد اصلا به انتخبات ورود کند یا از کسی مثل عارف یا دیگران حمایت کند یا نه».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها