نماینده مجلس: شاید با آمدن بایدن پیچ تحریم‌ها شل نشد

کد خبر: 1039877

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: دولت بیشتر از اینکه روی منابع درآمدی مطمئن در لایحه بودجه سال آینده سرمایه گذاری و هدفگذاری کند متاسفانه روی منابع درآمد نامشخص سرمایه گذاری کرده است.

نماینده مجلس: شاید با آمدن بایدن پیچ تحریم‌ها شل نشد

خبرگزاری ایسنا: جلال رشیدی با بیان اینکه نگاهم به لایحه بودجه سال آینده ارائه شده از سوی دولت مثبت نیست، گفت: وقتی به درآمد و هزینه‌ها نگاه می‌کنیم تفاوت فاحشی بین منابع درآمدی و مصارف هزینه‌ای که دولت در نظر گرفته است، مشاهده خواهیم کرد.

او با تاکید بر اینکه بحث اصلی مجلس باید رد کلیات بودجه باشد، افزود: از آنجا که بودجه پیشنهادی سال آینده نامتوزان و بسیار تورمی خواهد بود، اگر به این شکل تصویب شود، سال آینده و سال ١٤٠١ تورم بسیار بالایی خواهیم داشت.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس در خصوص افزایش سهم فارس در بودجه سال آینده نیز تاکید کرد: باید بودجه عادلانه تقسیم شود. به بعضی استان‌ها مانند خوزستان، سیستان و بلوچستان و فارس در بحث توسعه و پیشرفت تا به امروز نگاه مثبتی در تقسیم بودجه نشده و برای این مقوله باید منابع مالی خوبی درنظر گرفته شود.

رشیدی عنوان کرد: فارس رتبه سوم را بودجه سال آینده دارد که می‌تواند نقطه امیدی باشد البته این موضوع تناقضی با رد کلیات بودجه ندارد.

او تصریح کرد: اگر کلیات لایحه بودجه دولت برای سال آینده برگشت داشته شود باز هم فارس باید در لیست اول تا سوم برای توزیع منابع بودجه‌ای باقی بماند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر کلیات رد شود کل بودجه مجددا باید اصلاح شود، گفت: دولت موظف به اصلاح آن‌ها در بازه زمانی دو هفته‌ای است.

رشیدی ادامه داد: دولت یکی از منابع درآمدی خود را فروش روزانه دو میلیون و ٣٠٠ هزار بشکه نفت در روز پیش بینی کرده که باید اصلاح شود، چرا که نمی‌توان بر این اساس بودجه را تنظیم کرد.

او اظهار کرد: دولت به این امید بودجه سال آتی را تنظیم کرده که با روی کار آمدن ریاست جمهوری آمریکا، پیچ تحریم‌ها شل‌تر شود و اگر هم نتواند نفت به خارج بفروشد، اوراق نفتی بفروشد که خطرات آن بیش از تصور تخیلی آن است و تورم زا خواهد بود.

نماینده مردم شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس با بیان اینکه ما حرفمان این است که بودجه مبتنی بر واقعیات تنظیم شود نه مبتنی بر منابع نامشخص، در پاسخ به این سئوال که آیا رد کلیات بودجه پیشنهادی دولت با حواشی به وجود آمده در زمان تقدیم این بودجه ارتباطی دارد یا نه؟ گفت: نگاهمان به بودجه کاملا تخصصی است.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس خاطرنشان کرد: اگر این بودجه تصویب شود، تورم بیش از ٦٠ درصدی خواهیم داشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها