دنیامالی: نباید شرایط کاندیداتوری ریاست جمهوری را سخت کرد

کد خبر: 1040040

نماینده بندر انزلی در مجلس با بیان اینکه نگاه افکار عمومی به اصلاح ریاست جمهوری یکسونگری مجلس است، اما باید کاری کنیم اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و اعضای شورای امنیت ملی که افرادی متخصص بوده و شرایط احراز را دارند امکان ثبت‌نام را داشته باشند.

دنیامالی: نباید شرایط کاندیداتوری ریاست جمهوری را سخت کرد

خبرگزاری فارس: احمد دنیامالی نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه ۳۰ آذر) در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و در موافقت با پیشنهاد رفع انحصار ثبت‌نام دبیر شورای عالی امنیت ملی و دبیر تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: ما قرار بود قانون انتخابات ریاست جمهوری را اصلاح کنیم و هر کسی بدون توجه به شرایط احراز نتواند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند.

وی افزود: به نظر افکار عمومی کار ما برای ورود برخی افراد است و بر اساس اندازه‌گیری صورت گرفته فقط ۱۵۰۰ نفر می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس تصریح کرد: نباید شرایط را بگونه‌ای سخت کنیم که افراد توانمند که حتی شاید در بخش خصوصی اشتغال دارند امکان ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند.

دنیامالی گفت: اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و اعضای شورای عالی امنیت ملی افرادی متخصص بوده و شرایط احراز را دارند.

وی گفت: افکار عمومی مجلس را متهم به یکسونگری در اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری کرده است و برای ما خوب نیست، باید شرایط را برای ثبت‌نام افراد بیشتری در انتخابات ریاست جمهوری باز کنیم.

وی افزود: بنا نداریم که آئین‌نامه بنویسیم بلکه فقط اصلاح قانون ریاست جمهوری است این در حالی است که شورای نگهبان هم وظایفی دارد و نباید به وظایف آن‌ها ورود کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها