سود ۸۰ هزار میلیاردی عده‌ای خاص از خرید خودرو

کد خبر: 1040459

نماینده درخواست کننده تحقیق و تفحص از برررسی عملکرد شرکت‌های خودروسازی گفت: ۸۰ هزار میلیارد تومان حاشیه سود عده‌ای خاص از خرید خودرو‌های صفر است. این درحالی است که مردم پول بیشتری می‌دهند و فقط ۳ تا ۴ درصد محصولات ۴ و ۵ ستاره هستند.

سود ۸۰ هزار میلیاردی عده‌ای خاص از خرید خودرو

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده درخواست کنندگان تحقیق و تفحص از بررسی عملکرد شرکت‌های خودروسازی در خصوص کیفیت و قیمت خودرو در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲ دی ماه ۹۹) اظهار داشت: این تحقیق و تفحص از سوی دو گروه به هیأت رئیسه داده شده است.

وی افزود: در مورد خودرو اشکالات و ایرادات فراوانی به مجلس منتقل شده است.

نماینده درخواست کننده تحقیق و تفحص از برررسی عملکرد شرکت‌های خودروسازی تصریح کرد: در مورد قیمت خودرو و وضعیت بازار و حاشیه سود اتفاقات عجیب و غریبی رخ داده است که نمایندگان از آن مطلع هستند.

سلیمی گفت: ۸۰ هزار میلیارد تومان به عده‌ای خاص بر اساس یک سری گزارشات داده شده و این سود به جیب آن‌ها رفته است که مشخص نیست چه کسانی هستند و چه کسی باید آن را مدیریت کند.

وی افزود: چرا باید بین شرکت خودروساز و بازار تفاوت فاحش قیمت وجود داشته باشد.

نماینده درخواست کننده تحقیق و تفحص از برررسی عملکرد شرکت‌های خودروسازی اظهار داشت: واگذاری خودرو به افراد ویژه و خاص هم در خودروسازان وجود دارد که این روند البته از سال‌های پیش به این سمت بوده است، اما این سؤال شبهه و ایراد در این زمینه وجود دارد. این در حالی است که برخی افراد چند سال در نوبت هستند تا خودرو‌های خود را تحویل بگیرند.

سلیمی با انتقاد از کیفیت پایین محصولات خودروسازان گفت: فقط ۳ تا ۴ درصد محصولات خودروسازن ۴ و ۵ ستاره است؛ چرا مردم باید پول بیشتری بپردازند، ولی کیفیت خودرو‌هایی که سوار می‌شوند عجیب باشد.

وی با طرح این سؤال که افراد سیاسی در خودروسازان چه می‌کنند، افزود: من در یک شرکت خودروسازی یک پزشک را می‌شناسم که در آنجا مشغول به کار است، آیا او بنا دارد به خودرو‌ها تزریقی داشته باشد؟

ادامه دارد..

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها