نمکی: ردپایی از ویروس جدید انگلیسی مشاهده نکردیم

کد خبر: 1040744

وزیر بهداشت و درمان گفت: تاکنون ردپایی از ویروس موتاسیون یافته انگلیسی پیدا نکردیم و هر موردی که مشاهده کردیم، به استحضار مردم ایران می‌رسانیم.

نمکی: ردپایی از ویروس جدید انگلیسی مشاهده نکردیم

خبرگزاری مهر: سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه با همت همکاران‌مان در سراسر کشور و با همدلی و وفاقی که با سازمان بسیج و کمک بی بدیلی که مردم در این ایام کردند، با طرح محله محور شهید قاسم سلیمانی، به آمار بسیار پایین‌تر از قبل رسیدیم و حداقل ۵۰ درصد آمار فوتی‌ها کاهش پیدا کرده است.

نمکی گفت: ۱۶۰ نقطه قرمز کشور همگی به نارنجی و زرد تبدیل شد که این حاصل همدلی و وفاق مردم و همه دستگاه‌هایی مثل وزارت کشور، وزارت راه، وزارت ارتباطات و وزارت ارشاد و همچنین ناجا، بسیج و هلال احمر بود.

وی با اشاره به ویروس جدید در انگلیس، گفت: ما به محض اطلاع از شیوع ویروسی که در انگلیس پدیدار شد و انگلیسی‌ها به سختی و تاخیر یکی دوماهه به دنیا اعلام کردند، بلافاصله حرکت‌هایی را انجام دادیم. پرواز‌ها به مقصد انگلیس و بالعکس ممنوع شد. مسافرینی که از طریق دیگر ایرلاین‌ها به انگلیس می‌آمدند رصد می‌شوند.

وزیر بهداشت و درمان گفت: مسافر‌ها از مبداء اروپا علاوه بر برگه منفی PCR برای کووید-۱۹، در ایران هم مورد آزمایش قرار می‌گیرند و توصیه می‌شود که حتما باید دو هفته در قرنطینه بمانند.

نمکی گفت: ما لیست مسافرینی که در دو سه هفته اخیر از انگلیس وارد ایران شدند هم داریم، تک تک آن‌ها را رصد می‌کنیم و تاکنون ردپایی از ویروس موتاسیون یافته انگلیسی پیدا نکردیم و هر موردی که مشاهده کردیم، به استحضار مردم ایران می‌رسانیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها