مشکل نظام بانکی از زبان محمدصالح جوکار

کد خبر: 1041412

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: تفاوت نرخ ارز اکنون به یک مصیبت جدی در کشور تبدیل شده است.

مشکل نظام بانکی از زبان محمدصالح جوکار

خبرگزاری مهر: محمدصالح جوکار، عصر امروز در نشست راهبردی سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار داشت: ما از طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش صحبت می‌کنیم اما اکنون از یک معلم در مدارس سئوال کنید که این طرح چیست و چه شاخص‌ها و سنجش‌هایی دارد و تاکنون چقدر اجرایی شده است؛ بسیاری از معلمان و مدیران اطلاع دقیقی از آن ندارند اما برای نهادینه سازی سند 2030 تلاش‌های بسیار شد.

وی عنوان کرد: وقتی می‌گوییم عوامل غرب‌گرا امروز در کشور هستند به این معنی است که غرب‌گرایی در ذات این افراد نهادینه شده و در تفکر آنها وجود دارد به همین دلیل هم طرح تحول بر زمین می‌ماند و تربیت و آموزش بر اساس طرح تحول صورت نمی‌گیرد.

نماینده مردم یزد، اشکذر در مجلس بیان کرد: تا زمانی که نگرش دینی و قرآنی در سطح کشور و سطح عالی آموزش و پرورش وجود نداشته باشد، چنین تربیتی شکل نخواهد گرفت.

جوکار افزود: در حال حاضر در نهایت یک میلیون نفر زیر پوشش مدارس غیرانتفاعی هستند که همه این مدارس هم دینی نیستند و بسیاری از آنها با ولنگاری‌های زیادی روبرو هستند؛ حتی برخی افراد و احزاب سیاسی مدرسه ایجاد کرده اند تا بتوانند انسان های مورد نیاز آینده خود را تربیت کنند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با طرح این سئوال که چند درصد مدارس و نظام تربیتی کشور در راستای تحقق اهداف نظام و انقلاب حرکت می کنند، گفت: طرح های خوب دینی و قرآنی زمانی در سطح کلان شکل می گیرد که ارکان مهم آموزش و پرورش از معلم تا مدیران و ساختار و نظام آموزش و پرورش و محتوای آموزشی و تربیتی یک راستا شوند که تاکنون صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه طرح تعالی جمعیت و خانواده در دستور کار مجلس قرار دارد، بیان کرد: اینکه تاکید شده که شوراهای مشورتی و راهبردی از جمله شواری راهبردی سپاه الغدیر استان یزد پیش از تصویب قوانین نظرات خود را مطرح کنند به دلیل این است که پس از تصویب اعمال نظرات برای تغییر بسیار سخت است اما اکنون این طرح در حال بررسی است و باید پیش از تصویب پیشنهادات ارائه شود.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مباحث مطرح شده در حوزه دپوی کالاها در گمرک گفت: در حال حاضر واردات نهاده‌های دامی در کشور تنها با ارز دولتی انجام می شود اما در بازار این نهاده ها با دو قیمت دولتی و آزاد عرضه می شود.

وی تصریح کرد: اکنون کمبودی که در این حوزه وجود دارد بر گوشت، لبنیات، مرغ، تخم مرغ و موارد مختلف دیگر تاثیرگذار است؛ اکنون مشکل است که نهاده ها با ارز دولتی وارد می شود ولی در شبکه توزیع مشکلات بسیاری وجود دارد و بخشی از نهاده ها به بازار آزاد راه پیدا می کند و بخش دیگر به سختی به دست مرغدار و دامدار می رسد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ارز دولتی در کشور ما انحصارا در اختیار عده ای خاص قرار گرفته و شبکه توزیع هم در دست افرادی خاص است، همین می شود که اکنون در گمرک فردی هزینه ها را کامل داده ولی اجناسش شش ماه است که ترخیص نمی شود.

جوکار تصریح کرد: واقعیت امر این است که تا زمان وجود ارزهای چند نرخی و انحصار در زمینه های مختلف کشور این مشکل را خواهیم داشت، اگر قرار است دولت یارانه بدهد، باید به آخر زنجیره تولید که تولید کننده یا مصرف کننده است پرداخت کند و اگر به میانه این زنجیره یارانه تعلق گیرد جز فساد و فشار به مردم چیزی به وجود نمی آید.

نماینده مردم یزد، اشکذر در مجلس، تفاوت نرخ ارز را یک مصیبت جدی دانست و گفت: این تفاوت نرخ ارز سبب شده که تولید کننده ای ارز 7 هزار تومانی دریافت کرده و الان که سررسید بازپرداخت آن است باید ارز 30 هزار تومانی بدهد؛ این موضوع مشکلی است که در نظام بانکی ما وجود دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها