مدعیان اصلاحات، از دروغ «اختیارات محدود رئیس‌جمهور» تا ترافیک کاندیدا

کد خبر: 1042107

مدعیان اصلاحات، از یکسو دروغ «اختیارات محدود رئیس‌جمهور» را مطرح کرده و از سوی دیگر با ترافیک کاندیدا برای انتخابات ۱۴۰۰ مواجه هستند.

مدعیان اصلاحات، از دروغ «اختیارات محدود رئیس‌جمهور» تا ترافیک کاندیدا

کیهان: محمدرضا خباز، فعال سیاسی مدعی اصلاحات و استاندار سابق سمنان در دولت روحانی در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «به نظر می‌رسد که شرایط انتخابات ۱۴۰۰ با انتخابات‌های گذشته تفاوت‌هایی دارد. برای اینکه مردم باید تصور کنند، نامزد‌های جدید با افراد پیشین تفاوت‌هایی دارند و پای صندوق‌های رای بیایند، اولا باید حتما دارای یک مانیفست باشد. داشتن یک مانیفست و برنامه اداره کشور به صورت مختصر، قابل ارائه و قابل فهم برای همه مردم در چارچوب قانون اساسی و نه بیشتر از آن، لازم است. همه می‌دانند که تمامی اختیارات کشور در اختیار رئیس‌جمهوری نیست. رئیس‌جمهوری نمی‌تواند هیچ‌گونه دخل و تصرفی در تعدادی از نهاد‌ها داشته باشد. بهتر است، مانیفستی که تهیه می‌شود، مانیفستی واقعی بوده و اختیارات رئیس‌جمهور در آن لحاظ شده باشد». خباز در ادامه در پاسخ به این سؤال که «سازوکار جدید اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه کمیته ۵ نفره‌ای تشکیل شده و درباره انتخاب ۱۰ نفر شخصیت ملی برای نهاد اجماع‌ساز تصمیم بگیرد، می‌تواند منجر به جلب اقبال عمومی برای نامزد برگزیده اصلاحات باشد؟» گفت: «تن‌ها همین تصمیم در دست اجرا نیست. ۳۰ حزب اصلاح‌طلب وجود دارند و در مجموعه‌ای که اصلاح‌طلبان را سامان‌دهی می‌کنند، حضور دارند. آن ۱۰ نفر به دلیل نفوذ کلامی که در مردم دارند و مخاطبان بالای خود که رضایت و امید مردم را تامین خواهد کرد، انتخاب می‌شوند. بنابراین تنها همین ۱۰ نفر نیستند و احزاب اصلاح‌طلب هرکدام یک عضو در آن مجموعه تصمیم‌گیری خواهند داشت». اکنون و در شرایطی که حدود ۶ ماه تا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ زمان باقی است، مدعیان اصلاحات از ائتلاف «۱۰+۳۰» رونمایی کرده و احزاب اصلاح‌طلب نیز از بیش از ۳۰ کاندیدا تاکنون نام برده‌اند.

این رفتار از بی‌صداقتی مدعیان اصلاحات حکایت می‌کند؛ اینکه این طیف به دلیل اطلاع از اختیارات و امکانات گسترده قوه مجریه با توان قوا در انتخابات حضور یافته و با ترافیک کاندیدا مواجه است، اما با دروغ و فریبکاری، اینگونه القاء می‌کند که به دلیل اختیارات محدود رئیس‌جمهور، تمایلی برای حضور در انتخابات ندارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها