زیاد النخاله:شهید سلیمانی مجاهد و شهید راه قدس بود

کد خبر: 1042567

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، در سخنانی به مناسبت اولین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، این شهید بزرگوار را شهید راه قدس نامید.

زیاد النخاله:شهید سلیمانی مجاهد و شهید راه قدس بود

خبرگزاری فارس: «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، امروز (جمعه) در سخنانی به مناسبت اولین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی در دانشگاه تهران، گفت که شهید سلیمانی مجاهد بین‌المللی و شهید راه قدس بود.

او گفت که سلیمانی را شهید کردند، چرا که او مانعی بر سر راه آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه بود و همواره از قدس و فلسطین دفاع می‌کرد. آمریکایی‌ها او را شهید کردند تا راه تمامیت‌خواهی و فساد صهیونیست‌ها را باز کنند و پروژه صهیونیسم را در منطقه بگسترانند. آن‌ها فلسیطین را در غیاب شهدا و در نبود حاج قاسم فروختند.

زیاد النَخاله، تأکید کرد: «شهید سلیمانی در تمامی جبهه‌های نبرد و به خصوص در جبهه فلسطین روی خط آتش بود. روزی که ایشان شهید شد، یک فلسطینی و یک مسلمان شهید شد.»

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی، همچنین گفت که خون شهید، شریان حیات درخت مقاومت و جهاد و آزادی است و شهید سلیمانی همواره هم و غم فلسطین را با خود داشت.

او افزود: «برادران و خواهران ما به جمهوری اسلامی و به رهبری عظیم آن که پشت همه این اقدامات بزرگ و پشت حمایت از جنبش‌های مقاومت ایستاده، افتخار می‌کنیم. من به دلیل این فخر در برابر شما می‌ایستم و شهادت می‌دهم که حاج قاسم در رأس مجاهدان فلسطینی بود.»

زیاد النخاله سپس گفت: «از نحوه شهادت شهید سلیمانی سخن نمی‌گوییم چرا که آگاه هستیم. باید بپرسیم که حاج قاسم چگونه زیست؟ و زندگی خود را صرف دفاع از اسلام و مقاومت کرد. او کودکی خود را در استان کرمان پشت سر گذاشت و ۴۰ سال پیش از آن‌جا خارج شد و شهید به آن‌جا برگشت. او از همه صفات و عناوین بزرگ‌تر بود و در تمامی جبهه‌ها و میادین حضور داشت و پا در جای پای حمزه عبدالمطلب سید الشهدا گذاشت.»

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی شهادت شهید سلیمانی را آغازی بر فروپاشی سلطه جهانی دانست و گفت که کشور‌های خودفروخته عاجزانه به دنبال سازش و کسب حمایت آمریکا هستند و این نشان دهنده شدت میزان ضعف آن‌هاست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها