شورای ائتلاف نشان داده در مسیر وحدت‌سازی موفق بوده است

کد خبر: 1042789

مهدی چمران گفت: سروران عزیز در جامعه روحانیت می‌خواهند همه چیز را از صفر شروع کنند. ما به شدت امیدواریم و آرزو می‌کنیم که جامعه روحانیت در کنار شورای ائتلاف قرار بگیرد و از ایجاد هرگونه انشقاق جلوگیری کنند.

شورای ائتلاف نشان داده در مسیر وحدت‌سازی موفق بوده است

گروه سیاسی فردا: شورای ائتلاف که از بعد از انتخابات مجلس یازدهم فعالیت انتخاباتی خود را برای وحدت نیروهای اصولگرا در انتخابات ریاست‌جمهوری1400 آغاز کرد اکنون می‌کوشد به وحدتی جامع‌تر در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها دست یابد تا در نهایت اصولگرایان علاوه بر آنکه بتوانند بر یک نامزد واحد به جمع‌بندی برسند، در حوزه انتخابات شوراهای شهر و روستا هم مؤثر عمل کنند.

مهدی چمران درباره آخرین فعالیت این شورا به «فردا» گفت: «آخرین تلاش‌هایی که در شورای ائتلاف به صورت مستمر انجام می‌شود، تشکیل شوراهای ائتلاف در شهرستان‌هاست. اکنون شوراهای ائتلاف در استان‌ها ایجاد شده است و در پی آن هستیم که در شهرستان‌ها هم تشکیل شود. در حال حاضر مسئولان شهرستان‌ها معرفی شده‌اند و بناست که بر اساس قواعد تدوین‌شده شوراهای شهرستان‌ها و مجمع عمومی شهرستان‌ها ایجاد شود. اهمیت شوراهای شهرستان‌ها در این دوره به دلیل آن است که علاوه بر بحث انتخابات ریاست‌جمهوری، انتخابات شوراهای شهر و روستا هم در پیش است و نمی‌تواند به سادگی از کنار این موضوع گذشت».

او ادامه داد: «در حال حاضر با آنکه شرایط آب‌وهوایی مساعد نبود اما نمایندگان ما از تهران به استان‌های مختلف سفر کرده‌اند و در همین چندروز گذشته در چند استان دیگر هم شوراهای ائتلاف ایجاد شدند».

او در پاسخ به این پرسش که تا کنون چه احزاب و گروه‌های اصولگرایی به شورای ائتلاف پیوسته‌اند، اظهار کرد: «در شورای ائتلاف از هر حزبی که دعوت کردیم، تشریف آورند و به جز یکی‌دو حزب که همه آمدند. شعبه‌های احزاب هم در استان‌ها با شوراهای ائتلاف همکاری می‌کنند و در مجموع با وضعیت خوبی مواجهیم».

این فعال سیاسی درخصوص فعالیت موازی جامعه روحانیت مبارز در مسیر ائتلاف نیروهای اصولگرا تصریح کرد: «بحث پیوستن این گروه به آن گروه نیست؛ موضوع این است که شورای ائتلاف چه در دوره انتخابات ریاست‌جمهوری سال96 با نام جمنا و چه در انتخابات مجلس یازدهم نشان داد که در ایجاد وحدت میان نیروهای انقلاب موفق بوده است. بعد از فعالیت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال96 با نام جمنا اصلاحاتی ایجاد شد که در انتخابات مجلس همان مجموعه البته کامل‌شده‌تر با نام شورای ائتلاف فعالیت کرد که دیدیم نتیجه بسیار مناسبی برای نیروهای انقلاب رقم خورد و اکثریت قاطع کرسی‌های نمایندگی در اختیار نیروهای انقلابی قرار گرفت. شورای ائتلاف بلافاصله بعد از انتخابات مجلس برای انتخابات ریاست‌جمهوری کار خود را آغاز کرد. بنابراین اصلا بحث این نیست که شورای ائتلاف به جامعه روحانیت مبارز بپیوندد زیرا بسیاری از برنامه‌ها جلو رفته و سازوکارها مدت‌هاست که معین است و عجیب است که سروران عزیز در جامعه روحانیت می‌خواهند همه چیز را از صفر شروع کنند. ما به شدت امیدواریم و آرزو می‌کنیم که جامعه روحانیت در کنار شورای ائتلاف قرار بگیرد و از ایجاد هرگونه انشقاق جلوگیری کنند زیرا اگر قرار باشد به همین منوال حرکت کنند، مجموعه نیروهای انقلاب ضربه می‌بینند. واقعیت آن است که امروز بیش از هرچیزی رسیدن به وحدت مهم است».

چمران در پایان درباره اینکه آیا شورای ائتلاف موفق به اقناع نیروهای پایداری برای ائتلاف خواهد شد یا نه، گفت: «در این‌باره هم ما امیدواریم پایداری به وحدتی سراسری شورای ائتلاف ملحق شود».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها