ناو نیمیتز در خاورمیانه ماندنی شد!

کد خبر: 1043131

وزیر دفاع موقت آمریکا در پی آن‌چه تهدید‌های انتقام جویانه مقامات ایران در اولین سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی، عنوان شده، دستور داده است ناو نیمیتز دوباره به منطقه بازگردد و در خاور میانه بماند.

ناو نیمیتز در خاورمیانه ماندنی شد!

خبرگزاری ایسنا: به نقل از شبکه فاکس نیوز، کریس میلر وزیر دفاع موقت آمریکا شامگاه یکشنبه در بیانیه‌ای گفت: به خاطر تهدید‌های اخیر انجام شده از طرف مقامات ایران علیه رئیس جمهور ترامپ و دیگر مقامات دولت آمریکا، دستور دادم ناو USS Nimitz دوباره به منطقه بازگردد و در خاور میانه بماند..

میلر در بیانیه اش ادامه داد: این ناو در مقرش در ناحیه عملیات‌های فرماندهی مرکزی نیرو‌های آمریکایی در منطقه باقی می‌ماند. هیچ کسی نباید در قاطعیت آمریکا تردید کند. بر اساس این گزارش، پنتاگون در حالی دستور اعزام دوباره این ناو به منطقه را صادر کرده است که دفتر اطلاع رسانی پنتاگون ۱۲ دی در بیانیه‌ای گفته بود: بر اساس دستورات دولت آمریکا و کریستوفر میلر، وزیر دفاع موقت، هواپیمابر آمریکایی "یو اس اس نیمیتز" منطقه عملیات فرماندهی مرکزی در خاورمیانه را ترک کرد و در مسیر خود به سمت بندر پایگاه نورفولک در ویرجینیا است. همچنین یک منبع مسئول در پنتاگون در مصاحبه با اسکای نیوز گفت که خروج ناو هواپیمابر نیمیتز از منطقه خاورمیانه در چارچوب رساندن این "پیام اطمینان بخش است که مسیر تنش با ایران به سمت تنش‌های بیشتر حرکت نمی‌کند".

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز با اشاره به عزیمت ناو هواپیمابر نیمیتز از خلیج فارس، این اقدام را تغییر در استراتژی واشنگتن درقبال ایران همزمان با فرارسیدن سالروز ترور سردار حاج قاسم سلیمانی دانست.

این روزنامه در گزارش خود نوشت: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به شکل ناگهانی تصمیم گرفت به دلیل اعتراض مشاوران ارشد نظامی، ناو هواپیمابر "نیمیتز" را از خاورمیانه به خانه برگرداند، این موضوع نشان دهنده تغییر مسیر از استراتژی به اصطلاح بازدارندگی چند هفته‌ای است که هدف آن جلوگیری از حمله به سربازان و دیپلمات‌های آمریکایی در خلیج فارس است.

تعداد کادر‌های ناو هواپیمابر نیمیتز به حدود پنج هزار تن می‌رسد که طی سال‌های گذشته در ماموریت‌های حمایت از عملیات کشور‌های ائتلاف ضد داعش و همچنین ماموریت‌های نظامی آمریکا در عراق و افغانستان مشارکت کردند. انتهای پیام

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها