انتقاد یک نماینده از بدقولی دولت پس از تصویب کلیات بودجه

کد خبر: 1043374

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاحات اساسی در بودجه به زمان نیاز دارد، اما معمولا دولت بعد از تصویب کلیات بودجه، فراموش می‌کند که باید این کار را انجام دهد.

انتقاد یک نماینده از بدقولی دولت پس از تصویب کلیات بودجه

خبرگزاری مهر: روح الله ایزدخواه درباره بودجه سال آینده، گفت: بودجه ۱۴۰۰ بدترین بودجه حداقل طی ۱۰ سال اخیر است و حتی می‌توان گفت که این بودجه بدترین بودجه دولت روحانی طی هفت سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به اینکه تمام شاخص‌ها در بودجه ۱۴۰۰ زیر پا گذاشته شده و این بودجه رکورد‌های عجیب و غریب منفی زده است، افزود: از این جهت، چیزی جز رد کلیات بودجه برازنده این لایحه‌ای که دولت به مجلس ارائه کرده است، نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از نمایندگان معتقدند که اگر ما کلیات بودجه را رد کنیم، زمان از دست می‌رود، اما اگر قرار است اصلاحات اساسی در بودجه انجام شود، نیاز به زمان داریم و دولت هم برای آنکه بتواند اصلاحات لازم را انجام دهد، نیاز به زمان دارد و ما باید به آنان فرصت دهیم تا بودجه را اصلاح کنند.

ایزدخواه متذکر شد: تجربه‌های قبلی نشان می‌دهد که معمولاً موقع رأی به کلیات بودجه دولت قول می‌دهد که آن را اصلاح کند، اما زمانی که کلیات بودجه در مجلس رأی می‌آورد، می‌روند و دیگر پشت سرشان را هم نگاه نمی‌کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به اعتقاد بنده تصویب بودجه چند دوازدهم بهتر از این بودجه‌ای است که دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است.

وی گفت: همچنین برخی می‌گویند که برای جلوگیری از تورم، بودجه ریالی از بودجه ارزی در سال آینده جدا شود که، چون طی ماه‌های آینده دولت تغییر می‌کند، کشور نمی‌تواند دو بودجه را مدیریت کند و در شرایط فعلی این مسئله شدنی نیست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها