پاک‌مهر: کشور‌هایی که به ما دارو نمی‌دهند چگونه است که واکسن می‌دهند؟

کد خبر: 1044144

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه تأکید کمیسیون بر تأمین واکسن کرونا با تکیه بر تولید داخل است، گفت: دو نوع واکسن کرونا (افریقایی و انگلیسی) موجود است که نوع آفریقایی آن کشنده و نوع انگلیسی آن دارای سرایت و اپیدمی زیاد است.

پاک‌مهر: کشور‌هایی که به ما دارو نمی‌دهند چگونه است که واکسن می‌دهند؟

خبرگزاری فارس: سیدمحمد پاک‌مهر نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بحث ممنوعیت واکسن کرونا از آمریکا و انگلیس گفت: نگاه ما در کمیسیون بهداشت و درمان بر تأمین واکسن کرونا با محوریت تولید داخل است.

وی افزود: نگاه و رویکرد ما در بحث مهار و مقابله با کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی در همین راستا بود، اما اعمال این محدودیت‌ها را نمی‌توان در طول سال ادامه داد و نهایتاً یک ماه قابل اجرا است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس اظهار داشت: اگر ما می‌خواهیم با بیماری کرونا به مقابله بپردازیم باید مردم را در مقابل این بیماری مصون کنیم نگاه ما بر این است که برای مردم واکسن تهیه کنیم و این تهیه واکسن مبتنی بر تولید داخل و واکسن داخلی باشد.

پاک‌مهر خاطرنشان کرد: ما در بحث تهیه واکسن اگر هم بخواهیم از خارج نیازمان‌مان را تأمین کنیم نباید به سراغ آمریکا، انگلیس و فرانسه برویم بلکه باید یک واکسن را با لحاظ همه موارد تهیه کنیم.

وی افزود: همانطور که گفتم ما برای تهیه واکسن کرونا نباید به سراغ آمریکا، انگلیس و فرانسه برویم این کشور‌ها به ما دارو نمی‌دهند چگونه است که می‌خواهند واکسن بدهند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس اظهار داشت: ما باید با توجه به شیوع ویروس کرونا و جهش مرتب آن ما باید بیس تولید واکسن را در کشور فراهم کنیم و آن را تقویت کنیم و آموزه‌های پژوهشی‌مان را در این رابطه بالا ببریم و علاوه بر این باید امکانات و تجهیزات را داشته باشیم و به آن برسیم.

وی خاطرنشان کرد: واکسن کرونایی که ما امروز از آن نام می‌بریم هم نوع انگلیسی و هم نوع آفریقایی آن موجود است نوع آفریقایی آن کشنده‌تر است و نوع انگلیسی آن هم اپیدمی، شیوع و واگیری‌اش بسیار بالاست.

پاک‌مهر افزود: کشور‌هایی که در حق مردم ما جفا کرده‌اند و هیچ رویکرد مثبتی نسبت به ملت ایران نداشته‌اند و همیشه به دنبال اعمال فشار حتی بر بیمار سرطانی ما داشته‌اند چگونه است که امروز می‌خواهند به ما واکسن بدهند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس اظهار داشت: در حال حاضر ۷ شرکت در ۴ پلت‌فرم به دنبال تولید واکسن هستند که دو نوع آن به مرحله تست انسانی رسیده و تست‌های انسانی آن انجام شده و هنوز هم عوارضی مشاهده نشده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها