مصوبات امروز کمیسیون های تخصصی مجلس

کد خبر: 1044423

نائب‌رئیس کمیسیون قضایی مجلس از مصوبه امروز این کمیسیون برای استخدام نیروهای اداری شوراهای حل اختلاف خبر داد.

مصوبات امروز کمیسیون های تخصصی مجلس

خبرگزاری فارس: حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون قضایی مجلس گفت: در جلسه امروز، اعضای کمیسیون رسیدگی به لایحه دو فوریتی شوراهای حل اختلاف را در دستور کار خود داشتند.

وی افزود: در این جلسه، اعضای کمیسیون ۲۰ ماده از این لایحه دو فوریتی را مورد رسیدگی و تصویب قرار دادند.

نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون قضایی نیروهای اداری شوراهای حل اختلاف که همکاری تمام وقت با این شوراها داشته‌اند به استخدام قوه قضاییه در می‌آیند.

نوروزی خاطرنشان کرد: طبق این مصوبه، نیروهای اداری که با شوراهای حل اختلاف تا پایان اسفند ۹۸ همکاری تمام وقت داشته‌اند طی سه سال و با اولویت سابقه بیشتر به استخدام قوه قضاییه در خواهند آمد.

مصوبه کمیسیون تلفیق برای تخصیص فاینانس 1.5 میلیارد دلاری برای آب و فاضلاب خوزستان

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 از مصوبه این کمیسیون برای تخصیص فاینانس 1.5 میلیارد دلاری به منظور رفع مشکلات و بازسازی سیستم آب و فاضلاب خوزستان خبر داد.

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز عصر کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 گفت: اعضای کمیسیون تلفیق با مصوبه خود در این جلسه با تخصیص اعتبار در قالب فاینانس خارجی برای بازسازی و توسعه سیستم آب و فاضلاب خوزستان موافقت کردند.

وی افزود: بر اساس این مصوبه برای بازسازی و توسعه آب و فاضلاب استان خوزستان 1.5 میلیارد دلار فاینانس خارجی تخصیص می‌یابد.

به گزارش فارس، مصوبات کمیسیون تلفیق پس از تصویب در صحن علنی مجلس و تأیید شورای نگهبان به قانون تبدیل شده و برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

بحث و بررسی پیرامون توسعه صنایع پتروشیمی و پرهیز از خام فروشی در کمیسیون انرژی

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بحث و بررسی پیرامون تدوین نقشه راهی برای توسعه صنایع پتروشیمی و پرهیز از خام فروشی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

هادی بیگی نژاد در گفت وگو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون پیرامون توسعه صنایع پتروشیمی و پرهیز از خام فروشی بحث و بررسی صورت گرفت. در این جلسه مجموعه ای از بخش خصوصی، دولت و کارشناسان حوزه انرژی مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور یافتند.

نماینده مردم ملایر در ادامه اظهار کرد: ما به دنبال تدوین نقشه راهی با همکاری دولت، مجمع، مجلس و بخش خصوصی برای توسعه صنایع پتروشیمی و پرهیز از خام فروشی هستیم. قرار بر این شد تا جلسات هفتگی منسجمی در روز و ساعات مشخصی از هفته آینده تشکیل شود تا نقاط قوت و ضعف برنامه ششم توسعه در این جلسات بررسی شود و بتوانیم با همراهی تمامی بخش ها موانع توسعه صنایع پتروشیمی را کنار زده و در برنامه هفتم توسعه شاهد تحقق این امر و پرهیز از خام فروشی باشیم.

بررسی لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در کمیسیون امور داخلی کشور

سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها از بحث و بررسی پیرامون لایحه درآمد پایدار شهرداری ها و دهیاری ها در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

علی حدادی در گفت و گو با ایسنا، در توضیح جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، بیان کرد: در جلسه امروز، لایحه درآمد پایدار شهرداری ها و دهیاری ها که از شورای نگهبان بازگردانده شده بود با حضور نمایندگانی از شهرداری تهران، وزارت کشور، اندیشکده شورای نگهبان و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: در نهایت جمع بندی کمیسیون بر این شد که این لایحه در کارگروهی تخصصی مورد بررسی و اصلاح قرار گیرد و در فرصت کافی چکش کاری اساسی به منظور تامین نظر شورای نگهبان بر روی آن صورت گیرد.

نماینده مردم طالقان و ساوجبلاغ در مجلس تصریح کرد: دستور بعدی کمیسیون بحث آئین نامه دبیرخانه دائمی هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور بود که به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

تصویب کلیات طرح رایگان‌شدن اینترنت برای دانش‌آموزان، معلمان و مدارس در کمیسیون آموزش

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات طرح رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان، معلمان و مدارس در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

علیرضا منادی در گفت و گو با ایسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در این جلسه طرح رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان، معلمان و مدارس و طرح رتبه بندی فرهنگیان در دستور کار کمیسیون قرار داشت.

وی افزود: کلیات طرح رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان، معلمان و مدارس در کمیسیون تصویب شد و جزییات آن در جلسه بعدی مورد بررسی قرار می‌گیرد. با تصویب نهایی این طرح دولت موظف خواهد شد در طول سال تحصیلی ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰ استفاده دانش آموزان، معلمان و مدارس از شبکه آموزش شاد را رایگان کند.

منادی توضیح داد: همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز موظف می شود با توجه به منابع بودجه سال جاری، حداکثر تا پایان مهرماه سال ۱۳۹۹ تعداد یک میلیون دستگاه تبلت دانش آموزی به صورت رایگان توسط واحدهای آموزشی به دانش آموزان تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی و مناطق محروم و حاشیه شهرها قرار دهد.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به بررسی طرح رتبه بندی فرهنگیان گفت که این طرح برای بررسی بیشتر به کمیته آموزش و پرورش کمیسیون ارجاع شد. در این طرح دولت مکلف شده ظرف ۶ ماه آینده لایحه رتبه بندی معلمان را به مجلس ارائه کند.

تاکید کمیسیون بهداشت بر اعمال ملاحظات ویژه ای در بخش دارو با تک نرخی شدن ارز

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در جلسه امروز این کمیسیون تاکید شد که در صورت تک نرخی شدن قیمت ارز باید ملاحظات ویژه ای برای بخش دارو در نظر گرفت تا باعث فشار مضاعف بر بیماران نشود.

زهرا شیخی در گفت وگو با ایسنا، در توضیح جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در این جلسه موضوع نرخ ارز تخصیصی به دارو در لایحه بودجه ۱۴۰۰ کل کشور با حضور مسئولانی از وزارت بهداشت، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، دیوان محاسبات، فعالان صنعت دارو و مرکز پژوهش ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه بحث های زیادی مطرح شد از جمله اینکه تمامی زیرساخت ها قانونی است اما نگرانی درباره نظارت و توزیع دارو و قیمت مناسب برای اکثر افراد وجود دارد که با تک نرخی شدن ارز به لحاظ اجتماعی قشر آسیب پذیر دچار مشکل شوند. این در حالیست که طبق سیاست های ابلاغی نظام سلامت، تاکید مقام معظم رهبری بر برخورداری عدالت و توجه ویژه به اقشار آسیب پذیر و کم درآمد بوده و حتی ایشان فرمودند که نباید بیمار دغدغه تامین هزینه برای بیماری اش را داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: ممکن است تک نرخی شدن ارز به نفع تولید کننده داخلی و برداشته شدن رانت شود اما در عین حال باید شرایط به گونه ای مدیریت شده که به قشر آسیب پذیر فشار مضاعف وارد نشود.

وی توضیح داد: کمیسیون بهداشت معتقد است که در صورت تک نرخی شدن ارز باید ملاحظات لازم و ویژه ای در بخش دارو اعمال کرد تا باعث فشار مضاعف بر بیماران به خصوص اقشار آسیب پذیر نشود.

مصوبه کمیسیون تلفیق برای انتظام‌بخشی به شرکت‌های دولتی

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 از مصوبه امروز عصر این کمیسیون به منظور انتظام‌بخشی به شرکت‌های دولتی خبرداد.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست عصر امروز کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 گفت: اعضای کمیسیون در این جلسه مصوبه‌ای را در رابطه با انتظام‌بخشی به شرکـت‌های دولتی داشتند.

وی افزود:‌ براساس این مصوبه تهیه صورت‌های مالی میان دوره ای شش ماهه (غیر تلفیقی) برای شرکت‌های اصلی و مادر تخصصی با ساز و کار این بند الزامی است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 اظهار داشت: همچنین طبق این مصوبه هرگونه فعالیت خارج از وظایف مندرج در اساسنامه و اهداف تعیین شده ممنوع است. در صورت تخلف از این بند علاوه بر پیگرد قانونی متخلفین، منابع حاصل از اینگونه فعالیت ها باید به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز شود.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: علاوه بر این طبق مصوبه امروز اتخاذ تصمیم مجامع عمومی نسبت به صورتهای مالی سالیانه و گزارش تطبیق عملکرد با بودجه، بدون استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت فاقد اعتبار است. مسئولیت هرگونه آثار مالی بر صورتهای مالی مصوب فاقد اعتبار با روسای مجامع عمومی می باشد.

وی افزود: همچنین طبق این مصوبه هیات مدیره یا هیات عامل در رفع ایرادات مطرح شده در گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکتها و تکالیف مجامع عمومی مسئول بوده و نتیجه اقدامات خود را می‌بایست در مقاطع سه ماهه به مجمع عمومی کتبا گزارش کنند. چنانچه در اثر عدم اقدام موثر هیات مدیره، موارد مذکور در گزارش سال بعد حسابرس و بازرس قانونی شرکت تکرار شود، مجامع عمومی مکلف به اخذ تصمیم مناسب از جمله تداوم عضویت اعضای مرتبط در هیات مدیره نسبت به موارد اعلامی می باشند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 اظهار داشت: علاوه بر این اعضای کمیسیون مصوب کردند که سازمان اداری و استخدامی کشور مکلف است با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی‌، ایین نامه احراز صلاحیت مدیران عامل و اعضای هیات مدیره یا هیات عامل و همچنین افرادی را که به نمایندگی صاحب سهم در شرکتها به عنوان عضو هیت مدیره معرفی می شوند را با در نظر گرفتن اندازه و پیچیدگی فعالیت شرکت و نیز معیارهایی نظیر؛ میزان تحصیلات، رشته تحصیلی، سوابق تجربی و مدیریتی ، تهیه و حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه به تصویب هیات وزیران برساند.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: علاوه بر این طبق این مصوبه سازمان اداری و استخدامی کشور مکلف است با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور آئین نامه ساماندهی حقوق و مزایای مدیران عامل و اعضاء هیات مدیره هیات عامل را با در نظر گرفتن اندازه و پیچیدگی فعالیت شرکت ، تهیه و حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه به تصویب هیات وزیران برساند.

وی ادامه داد: کلیه شرکتهای دولتی مشمول موظفند حقوق و مزایای مدیران مذکور را از زمان ابلاغ مصوبه، بر اساس آئین نامه مربوطه پرداخت نمایند. تخلف از این بند در حکم تصرف غیر قانونی در اموال عمومی محسوب می شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 در پایان گفت: طبق این مصوبه شرکتهایی که مکلف به ارائه خدمات و کالا به قیمت تکلیفی می باشند موظفند خالص آثار کمی ناشی از تکالیف مذکور را بر نتایج عملکرد، ذیل صورت سود و زیان مطابق استانداردهای ابلاغی سازمان حسابرسی ارائه و جزئیات آن را در یادداشت‌های توضیحی صورتهای مالی ، افشاء کنند. سازمان حسابرسی مکلف است در گزارش حسابرسی و بازرس قانونی شرکت، در خصوص این بند اظهار نظر جداگانه نماید.

به گزارش فارس، مصوبات کمیسیون تلفیق پس از تصویب در صحن علنی مجلس و تأیید شورای نگهبان به قانون تبدیل شده و برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

تاکید اعضای کمیسیون انرژی مجلس بر پرهیز از خام فروشی

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس درباره نشست امروز این کمیسیون گفت: در این نشست نقشه راه توسعه صنایع پتروشیمی تدوین شد ضمن اینکه اعضای این کمیسیون بر پرهیز از خام فروشی تاکید کردند.

هادی بیگی‌نژاد عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزئیات نشست امروز (یکشنبه 21 دی) این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه اعضای کمیسیون انرژی به همراه نمایندگانی از بخش خصوصی، دولت و کارشناسان حوزه انرژی مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره توسعه صنایع پتروشیمی و پرهیز از خام فروشی بحث‌های مفصلی کردند.

وی افزود: ما به دنبال تدوین نقشه راهی با همکاری دولت، مجمع، مجلس و بخش خصوصی برای توسعه صنایع پتروشیمی و پرهیز از خام فروشی هستیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: در این نشست مقرر شد تا جلسات هفتگی منسجمی در روز و ساعات مشخصی از هفته آینده تشکیل شود تا نقاط قوت و ضعف برنامه ششم توسعه بررسی شود و بتوانیم با همراهی تمامی بخش‌ها موانع توسعه صنایع پتروشیمی را رفع کنیم.

بیگی نژاد خاطرنشان کرد: امیدواریم در برنامه پنج ساله هفتم توسعه شاهد تحقق حذف خام فروشی در کشور باشیم.

وی افزود: اعضای کمیسیون انرژی مجلس تاکید داشتند که باید با یک نقشه درست به سمت پرهیز از خام فروشی رفت و با استفاده از تکنولوژی برتر صنایع تکمیلی را گسترش داد که بر همین اساس مقرر شد کمیته‌ای به‌منظور جلوگیری از خام‌فروشی با حضور مسئولان دولتی، نمایندگان مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمایندگان مجلس و کارشناسان آن‌ها تشکیل شود.

کارگروه مشترک دولت و مجلس و مجمع تشخیص مصلحت برای جلوگیری از خام فروشی عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی از تشکیل کارگروه مشترک دولت و مجلس و تشخیص مصلحت نظام برای جلوگیری از خام فروشی ، خبر داد.

کارگروه مشترک دولت و مجلس و مجمع تشخیص مصلحت برای جلوگیری از خام فروشی عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی از تشکیل کارگروه مشترک دولت و مجلس و تشخیص مصلحت نظام برای جلوگیری از خام فروشی ، خبر داد.

هادی بیگی نژاد عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جلسه عصر امروز(یکشنبه 21 دی ) کمیسیون متبوعش، گفت: بررسی موضوع جلوگیری از خام فروشی و تمکیل زنجیره ارزش افزوده و حمایت از صنایع پایین دستی محورجلسه امروز اعضای کمیسیون بود. وی در همین راستا افزود:اقای بهزاد محمدی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و نمایندگانی از بخش خصوصی در حوزه پتروشیمی میهمان جلسه عصر امروز کمیسیون انرژی بودند که گزارشی از برنامه‌های خود درباره محورهای جلسه یعنی جلوگیری از خام فروشی، به اعضای کمیسیون ارائه کردند. عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس، ادامه داد: در این جلسه بنده گزارشی درباره "برنامه اجرایی برای تحقق اولویت‌های مصوب کمیسیون انرژی با موضوع کاهش خام فروشی، توسعه و تکمیل زنجیره ارزش افزوده، حمایت از صنایع پایین دستی و ایجاد اشتغال ارائه کردم. بیگی نژاد با بیان اینکه در این جلسه مقرر شد؛ کارگروهی به‌منظور جلوگیری از خام‌فروشی با حضور مسئولان دولتی، نمایندگان مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمایندگان مجلس و کارشناسان آن‌ها تشکیل شود، گفت|: این کارگروه وظیفه دارد مقدمات نقشه راه پتروشیمی را با هماهنگی دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین مقدمات طراحی برنامه هفتم توسعه را فراهم کند.

بررسی نحوه تخصیص ارز به دارو در کمیسیون بهداشت مجلس سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نشست عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح نشست عصر امروز این کمیسیون، گفت: در این جلسه موضوع نرخ ارز تخصیصی به دارو در لایحه بودجه 1400 کل کشور با حضور مسئولانی از وزارت بهداشت، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، دیوان محاسبات، فعالان صنعت دارو و مرکز پژوهش ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه بحث های زیادی مطرح شد از جمله اینکه تمامی زیرساخت ها قانونی است اما نگرانی درباره نظارت و توزیع دارو و قیمت مناسب برای اکثر افراد وجود دارد که با تک نرخی شدن ارز به لحاظ اجتماعی قشر آسیب پذیر دچار مشکل شوند. این در حالیست که طبق سیاست های ابلاغی نظام سلامت، تاکید مقام معظم رهبری بر برخورداری عدالت و توجه ویژه به اقشار آسیب پذیر و کم درآمد بوده و حتی ایشان فرمودند که نباید بیمار دغدغه تامین هزینه برای بیماری اش را داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: ممکن است تک نرخی شدن ارز به نفع تولید کننده داخلی و برداشته شدن رانت شود اما در عین حال باید شرایط به گونه ای مدیریت شده که به قشر آسیب پذیر فشار مضاعف وارد نشود.

وی توضیح داد: کمیسیون بهداشت معتقد است که در صورت تک نرخی شدن ارز باید ملاحظات لازم و ویژه ای در بخش دارو اعمال کرد تا باعث فشار مضاعف بر بیماران به خصوص اقشار آسیب پذیر نشود.

غنی سازی ۲۰ درصد اجرا و به اطلاع آژانس رسیده است سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نشست عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح نشست عصر امروز این کمیسیون، گفت: در این جلسه نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت با حضور معاونان سازمان انرژی اتمی و وزارت خارجه مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه آقای کمالوندی گزارشی از نحوه اجرای مواد مختلف این طرح ارائه کرد. در راستای ماده 5 قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که در حال تدوین جدول زمانبندی طراحی یک راکتور مشابه با راکتور آب سنگین اراک پیش از نوسازی است که به زودی گزارش آن به کمیسیون ارائه می شود، همچنین نصب راکتورهای انگلیسی IR2M نیز آغاز شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت: بر اساس ماده 1 این قانون نیز غنی سازی 20 درصد اجرا شده و به اطلاع آژانس بین المللی انرژی اتمی رسیده است.

نماینده تهران در مجلس عنوان کرد:آقای بهاروند معاون حقوقی و بین المللی وزارت خارجه هم تاکید کرد که این وزارتخانه در کلیه مراودات بین المللی روشن کرده که مسیر کامل قانونی شدن اقدام راهبردی برای لغو تحریمات طی شده و به طرف های خارجی اجازه خدشه به این قانون را نمی دهیم.

عمویی افزود: اعضای کمیسیون امنیت ملی نیز ضمن تقدیر از زحمات اجزای مختلف دولت از جمله سازمان انرژی اتمی برای آغاز اجرای این قانون بر ادامه همکاری دولت و مجلس در این باره تاکید کردند.

وی اظهار داشت:کلیات لایحه اصلاح قانون بکارگیری سلاح توسط مامورین نیروهای مسلح در موارد ضروری نیز تصویب شد و مواد آن برای بررسی بیشتر به کمیته دفاعی کمیسیون ارجاع شد.

به گزارش تسنیم، در ماده 5 قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت آمده است که سازمان انرژی اتمی ایران مکلف است در راستای بند 4 قانون اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام، همزمان با عملیات بهینه سازی و راه اندازی عامل واکنش (راکتور) 40 مگاواتی آب سنگین خنداب اراک، نسبت به طراحی یک عامل واکنش (راکتور) آب سنگین 40 مگاواتی جدید با هدف تولید همسان های ناپایدار (رادیو ایزوتوپ) بیمارستانی با جدول زمانبندی اقدام کند و جدول زمانبندی این موضوع را ظرف یک ماه پس از تصویب این قانون به اطلاع مجلس برساند.

بررسی طرح مالیات خانه‌های خالی در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح مالیات خانه های خالی در جلسه این کمیسیون خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بررسی طرح «درصدی از منابع مالیات خانه های خالی در اختیار سازمان شهرداری ها قرار گیرد» در جلسه بعدازظهر امروز(یکشنبه) کمیسیون‌ برنامه و بودجه که با حضور مسئولان مربوطه برگزار شد، گفت: براساس این طرح پیشنهاد شده بود که ۵۰ درصد از منابع درآمدی به حساب شهرداری‌ها و مابقی به حساب خزانه واریز شود که این طرح در کمیسیون اصلاح و مقرر شد بعد از دریافت نظر دستگاه‌های تخصصی، گزارش آن به صحن علنی ارائه شود.

وی افزود: براساس مصوبه امروز این کمیسیون، ۵۰ درصد از درآمد حاصل از مالیات خانه‌های خالی به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور و ۵۰ درصد باقی مانده هم به حساب شهرداری‌ها شهرهای محل اخذ مالیات واریز شود تا برای انجام بازآفرینی شهری، صرف احیای بهسازی، نوسازی و مقاوم سازی و بازآفرین مناطق شهری صرف شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها