اختلاف درآمد و هزینه‌کرد در بودجه پیشنهادی دولت

کد خبر: 1044811

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه شاهد اختلاف درآمد و هزینه‌کرد در بودجه پیشنهادی دولت هستیم، از نخبگان کشور خواستار کمک به مجلس شورای اسلامی در این زمینه شد.

اختلاف درآمد و هزینه‌کرد در بودجه پیشنهادی دولت

خبرگزاری مهر: نخستین جلسه شورای راهبردی مجمع متخصصان و نخبگان ایران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا در تهران برگزار شد.

در این جلسه هیئت موسس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شخصیت‌های علمی و دبیران استان‌های ۳۱ گانه کشور حضور داشتند.

آیت‌الله احمدی شاهرودی عضو خبرگان رهبری از استان خوزستان با تسلیت ایام فاطمیه (س) جایگاه متخصصان متعهد در نظام تدبیر ملی را بر اساس متون فقهی و استناد به آیات قرآنی و سیره عملی ائمه برشمرد.

وی همچنین بر زبده گزینی و شایسته سالاری فارغ از جریان‌های سیاسی تاکید کرد و از هیئت موسس مجمع متخصصان و نخبگان ایران خواستار تدوین سند راهبردی شایسته سالاری کشور شد.

در ادامه، حجت‌الاسلام میرتاج الدینی رئیس شورای عالی راهبردی دفتر هیئت موسس مجمع متخصصین و نخبگان ایران و نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به متدولوژی بودجه سال ۱۴۰۰، خواستار تدوین راهکار‌های به‌روز جهانی در نظام بودجه نویسی کشور شد.

وی تصریح کرد: ما شاهد اختلاف درآمد و هزینه‌کرد در بودجه پیشنهادی دولت هستیم و از متخصصین و نخبگان کشور خواستار کمک به مجلس شورای اسلامی در این زمینه شد.

در ادامه این جلسه، سیدکاظم موسوی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و عضو هیئت موسس مجمع متخصصین و نخبگان ایران، استفاده از ظرفیت‌های متخصصین کشور را پیش‌نیاز گام دوم انقلاب اسلامی دانست.

همچنین سیدمحمد اندرزگو عضو شورای عالی راهبردی دفتر هیئت موسس مجمع متخصصین و نخبگان ایران و معاون امور مجلس جامعه المصطفی بر استفاده حداکثری از توانمندی متخصصین کشور جهت ارتقای نظام تصمیم سازی تاکید کرد.

عبدالرحمن معاشر رئیس هیئت موسس جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی، انسجام دانش آموختگان مراکز علمی کشور ذیل مجمع متخصصین و نخبگان ایران را در آستانه سال۱۴۰۰ و انتخاب پیش رو به عنوان حرکتی مبارک دانست که می‌تواند پاسخگوی مطالبات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم باشد.

در ادامه، محمد عباسپور نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس شورای عالی راهبردی هیئت موسس مجمع متخصصین و نخبگان ایران، استفاده از ظرفیت‌های حدود ۲ هزار نفر از نمایندگان ادورا مجلس در سراسر کشور را به عنوان یکی از مهمترین پشتوانه‌های تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و رسیدن به اهداف جمهوری اسلامی ایران با شاخص‌های نوین توسعه همه جانبه کشور در غرب آسیا و حتی جهان برشمرد.

وی با اشاره به تقویت دیپلماسی اقتصادی در رویکرد سیاست خارجی، صدور کالا و خدمات مهندسی را خواستار شد.

در ادامه، محمدرضا فاتحی رئیس دبیرخانه دفتر هیئت موسس مجمع با اشاره بر خط مشی مرامنامه مصوب، گفت: به صورت متناوب جلسات شورا با حضور متخصصین فارغ از سلایق جناحی جهت کمک تخصصی به کمیسیون‌های تخصصی مجلس و هیئت دولت تشکیل خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها