روحانی: معادل نیمی از مصرف اروپا گاز مصرف می‌کنیم

کد خبر: 1045237

رئیس جمهور: صنعت نفت و گاز در هفت سال گذشته تولید گاز را به یکهزار میلیون متر مکعب رسانده اند روحانی: باید در مصرف گاز مراعات کنیم ما الان معادل نیمی از مصرف گاز ۲۷ کشور اروپایی گاز مصرف می‌کنیم.

روحانی: معادل نیمی از مصرف اروپا گاز مصرف می‌کنیم

خبرگزاری فارس: مراسم بهره برداری از طرح‌های ملی مناطق آزاد تجاری، صبح امروز (پنج شنبه ۲۵ دی‌ماه) با حضور رئیس جمهور و شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در این مراسم اظهار داشت: ارزش این پروژه‌ها حدود ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود و باعث اشتغال ۳ هزا رو ۲۰۰ نفر از جوانان عزیز ما می‌شود که اشتغال خود را در سایه این طرح‌ها شروع می‌کنند.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد و ویژه برای ما اهمیت خاصی دارد، تصریح کرد: مبنای این مناطق این بوده که سرمایه گذاران بتوانند با یک تسهیلات، معافیت‌ها و امتیازات خاص سرمایه گذاری کنند و عمدتا آنچه بدست می‌آید صادر کنند.

رئیس جمهور اضافه کرد: یعنی بنا بر این بوده مناطق آزاد و تجاری، سرمایه داخلی، خارجی و تکنولوژی را در سایه تسهیلات، معافیت‌ها و امتیازات جذب کند و محصولات قابل رقابت با استاندار‌های قابل قبول دنیا تولید شود و تبدیل به مراکز صادراتی شوند که به کل اقتصاد کشور و منطقه کمک کند.

روحانی افزود: معمولا مناطق آزاد در مناطق مرزی کشور فعال هستند، بنابراین می‌توانند حلقه اتصال بین خارج و داخل باشند شرایط را برای ترد سرمایه گذاران خارجی و عبور و خروج اجناس آنان تسهیل می‌کند.

وی افزود: در سال ۹۲ در روز‌های نخست دولت یازدهم ما شاهد این بودیم که مناطق آزاد به جای اینکه صادر کننده باشند به محلی برای واردات اجناس و محصولات خارجی دیگر کشور تبدیل شده بودند و ما این جهت را معکوس کردیم.

رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد: آماری که امروز ارائه شد نشان داد ما در مسیر هدف‌گذاری برای مناطق آزاد موفق بوده ایم صادرات ما به خارج ۱۳۸ میلیارد دلار بوده است و در برابر واردات کمتر از ۴۷ میلیارد تومان بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: مجلس لوایح دولت در مورد مناطق آزاد را زودتر تصویب کند، چون ما به مردم قول داده‌ایم.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید در مصرف گاز مراعات کنیم ما الان معادل نیمی از مصرف گاز ۲۷ کشور اروپایی گاز مصرف می‌کنیم.

ادامه دارد ...

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها