سید حسین نقوی حسینی: روحانی زمانی که بر بال برجام نشسته بود چرا نمی‌گفت اختیار ندارم؟/ حساب دولت با هر متر و معیاری پای اصلاح‌طلبان نوشته شده است

کد خبر: 1046239

سید حسین نقوی حسینی گفت: اصلاح‌طلبان اگر به این نتیجه برسند که لاریجانی رأی‌آور است، بر او اجماع می‌کنند.

سید حسین نقوی حسینی: روحانی زمانی که بر بال برجام نشسته بود چرا نمی‌گفت اختیار ندارم؟/ حساب دولت با هر متر و معیاری پای اصلاح‌طلبان نوشته شده است

به گزارش فردا، به نقل از مثلث‌آنلاین، سید حسین نقوی حسینی گفت: «اینکه این روزها از زبان اصلاح‌طلبان شنیده می‌شود که نمی‌خواهیم با نامزد اجاره‌ای وارد انتخابات شویم در حالت خوش‌بینانه به این معنی است که آنها فهمیده‌‌اند که دولت آقای روحانی هشت‌سال چه عملکردی داشت و می‌خواهند حسابشان را از دولت جدا کنند اما در عین حال این نکته را باید بدانند که در نگاه مردم عملکرد دولت به هیچ‌وجه از اصلاح‌طلبان جدا نیست و مردم تفکیکی میان این دو قائل نمی‌شوند و با هر متر و معیاری حساب دولت پای اصلاح‌طلبان نوشته شده است. اصلاح‌طلبان در سال92 و 96 تمام‌قد از صدر که آقای خاتمی باشد تا ذیل از آقای روحانی حمایت کردند و اگر می‌خواستند بگویند اصلاح‌طلبان نسبتی با دولت ندارند دیگر نباید در سال96 از او برای بار دیگر حمایت می‌کردند».

او ادامه داد: «واقعا ما هم در سال92 تعجب کردیم که چه‌طور اصلاح‌طلبان از آقای روحانی حمایت کردند زیرا او هیچگاه اصلاح‌طلب نبود اما به هر حال این تشخیص اصلاح‌طلبان بود و باید پای انتخابی که کردند بایستند و نمی‌توانند از پاسخگویی فرار کنند».

این نماینده پیشین مجلس درباره احتمال ائتلاف اصلاح‌طلبان بر لاریجانی اظهار کرد: «واقعیت این است که اصلاح‌طلبان به راحتی بر یک نامزد به جمع‌بندی می‌رسند اما اصولگرایان این طور نیستند و به دلیل اصولی که دارند، سخت به اجماع می‌رسند و برای رسیدن به هدف وسیله را توجیه نمی‌کنند. برای اصلاح‌طلبان مهم پیروزی در انتخابات و صرف رأی‌آوری است و اگر به این نتیجه برسند که لاریجانی می‌تواند گزینه رأی‌آور آنها باشد و با او به پیروزی برسند، حتما بر آقای لاریجانی به اجماع می‌رسند».

او در پاسخ به این پرسش که باتوجه به شناختی که در مجلس از آقای لاریجانی دارید، چه قدر او را از منظر عملی و نظری نزدیک به اصلاح‌طلبان می‌دانید، بیان کرد: «آقای لاریجانی در مجلس خیلی همراه و به نوعی همکار دولت بود و در همه موضوعات جانب دولت را می‌گرفت که اوج چنین شرایطی در حوزه سیاست خارجی و به خصوص درباره برجام بود که یک بار من گفتم شما برجام را 20دقیقه‌ای تصویب کردی که تنشی هم میانمان رخ داد؛ همین روحیه باعث شد که طیف‌هایی از اصلاح‌طلبان مانند حزب اعتدال و توسعه و کارگزاران به شدت به او نزدیک شوند».

نقوی‌حسینی در پایان درباره این گزاره مطروحه از سوی اصلاح‌طلبان و دولت که رئیس‌جمهور در کشور اختیاری ندارد، گفت: «رؤسای‌جمهور وقتی پیروزی به دست می‌آورند از تلاش دولت و مدیریت خودشان سخن می‌گویند و آن زمان نمی‌گویند که اختیاری نداریم و آن زمان موفقیت را حاصل تدبیر نظام نمی‌دانند و می‌خواهد نشان افتخار به دولت و شخص رئیس‌جمهروی برسد اما وقتی شکست می‌خورند می‌گویند ما کاره‌ای نیستیم و رئیس‌جمهور در کشور اختیاری ندارد. آقای روحانی که زمانی با غرور بر بال برجان نشسته بود و حتی خلاف نظرات رهبر انقلاب حرف می‌زد، چه طور می‌گوید اختیاری ندارم؟ او تا آنجا اختیار داشت که خلاف نظرات رهبر انقلاب سخن می‌گفت و هر زمانی آقا صحبتی را مطرح می‌کردند فردایش پاسخ ایشان را می‌داد و حتی خلاف نظارت ایشان اقدام می‌کردند و حالا می‌گوید کاره‌ای نیستم؟ از سوی دیگر اگر به نظر اصلاح‌طلبان که همین گزاره یعنی عدم اختیارات کافی رئیس‌جمهور را مطرح می‌کنند، رئیس جمهور اختیار ندارد چرا در هر دوره انتخابات لیست بلندبالایی از نامزدها را ارائه می‌کنند؟ اگر ریاست‌جمهوری یک جایگاه بی‌اختیار است، چرا به این میزان برای به دست آوردنش تلاش می‌کنند؟ به هر حال این تناقض در میان اصلاح‌طلبان وجود دارد و به نظر می‌رسد که جدای از این بحث‌ها برای آنها رسیدن به قدرت اهمیت دارد».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها