مصوبه جدید مجلس برای حقوق‌های نجومی

کد خبر: 1046753

عضو کمیسیون تلفیق با بیان اینکه سقف کلیه پرداختی‌ها برای سال ۱۴۰۰ از ۲۱ برابر حداقل حقوق مصوبه شورای حقوق و دستمزد به ۱۵ برابر کاهش پیدا کرده است، گفت: کمیسیون تلفیق با این مصوبه مانع جدیدی برای حقوق‌های نجومی ایجاد کرد.

مصوبه جدید مجلس برای حقوق‌های نجومی

خبرگزاری فارس:عضو کمیسیون تلفیق با بیان اینکه سقف کلیه پرداختی‌ها برای سال ۱۴۰۰ از ۲۱ برابر حداقل حقوق مصوبه شورای حقوق و دستمزد به ۱۵ برابر کاهش پیدا کرده است، گفت: کمیسیون تلفیق با این مصوبه مانع جدیدی برای حقوق‌های نجومی ایجاد کرد.

مالک شریعتی عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: با مصوبه این کمیسیون سقف حقوق های نجومی احتمالی در سال ۱۴۰۰ به میزان ۲۸.۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی در تشریح جزئیات این موضوع افزود: سقف ناخالص حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر (مجموع دریافتی) گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در دستگاه های اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون ششم توسعه و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی (به استثنای مشمولین قانون کار جمهوری اسلامی ایران) از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات در کلیه مناطق کشور برای سال ۱۴۰۰، از ۲۱ برابر حداقل حقوق مصوبه شورای حقوق و دستمزد به ۱۵ برابر حداقل حقوق و دستمزد موضوع ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری کاهش می‌یابد.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: این مصوبه کمیسیون تلفیق برای برقراری عدالت بیشتر در جامعه بوده است و مانعی برای افزایش حقوقهای پایین در جامعه ایجاد نمی کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها