رویکردهای ۱۴گانه مرکز پژوهش‌های مجلس

کد خبر: 1047008

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از رویکردهای ۱۴گانه مرکز پژوهش‌ها بازنگری آیین‌نامه داخلی مرکز است،گفت: در نظر داریم ۱۴ سامانه راه‌اندازی کنیم.

رویکردهای ۱۴گانه مرکز پژوهش‌های مجلس

خبرگزاری مهر: علیرضا زاکانی امروز در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر مرکز پژوهش‌ها که با حضور رئیس مجلس برگزار شد با بیان اینکه مجلس یازدهم، مجلسی انقلابی، فهیم و هوشمند است که تلاش دارد علاوه بر وظایف خود در عرصه کشوری نقش‌آفرینی کند،گفت: این مرکز با یک ربع قرن سابقه، اعتبار قابل توجهی دارد و تلاش می‌کند جایگاه خود را مشخص کند.

وی با بیان اینکه ماحصل مشخص شدن جایگاه مرکز پژوهش‌ها، اتخاذ رویکردهای تحولی است، بیان کرد: در این مرکز اهتمام داریم با عنوان عقل متصل به مجلس نقش‌آفرینی کنیم و در جهت تقویت نظام فکری مجموعه حاکمیتی اثرگذار باشیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه ۱۴ رویکرد تحولی برای این دوره مرکز پژوهش‌ها در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: رویکرد تخصصی اشراف مبنایی اسلامی در حوزه قانونگذاری نگاهی است که با افتتاح دفتر قم مرکز پژوهش‌ها تحقق پیدا می کند.

زاکانی اضافه کرد: همچنین در نظر داریم ظرفیت‌های نخبگان در جهت قانونگذاری و نظارت تخصصی را به کار گیریم و ناظر به مرزهای خارج از کشور از ظرفیت‌های دانشی و انتقال آن به جبهه مقاومت اقدام کنیم.

وی اعلام کرد: رویکرد بعدی ناظر بر نظام مسائل پویایی ملی و محلی است تا شرایط به سمت و سویی برود تا اولویت‌های مهم در دستور کار کمیسیون و صحن قرار گیرد. همچنین در نظر گرفته شده است تا معماری نظام قانونگذاری یکپارچه‌سازی قوانین کشور و کمک به تنقیح صورت گیرد که این در طی ۲.۵ تا ۴ سال با تفاهم دولت، قوه قضائیه و شورای نگهبان ممکن است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه یکی از رویکردهای ۱۴گانه مرکز پژوهش‌ها بازنگری آیین‌نامه داخلی مرکز است، اظهار داشت: در نظر داریم ۱۴ سامانه راه‌اندازی کنیم تا بتوانیم افکارسنجی و داده‌سنجی را محقق کرده، هوشمندسازی فرآیندها، سیاست‌های پژوهش و قانونگذاری و اجرایی سازی نیز در دستور کار است.

زاکانی افزود: حکمرانی مردمی با ایجاد نقش‌آفرینی عموم مردم، نقش‌آفرینی فعال مرکز پژوهش‌ها برای تنظیم دستورکار مجلس و انتشار و ترویج گفتمان‌سازی و اجتماعی‌سازی محتواهای موثر متناسب با نیازهای تقنینی و نظارتی و نیز توسعه شایستگی‌ها و ارتقاء دانش شبکه همکاری‌ها از جمله رویکردهای تحولی مرکز است.

وی گفت: پیش از این ۳۶ گروه در مجموعه مرکز فعال بودند که در دوره جدید ۱۱ گروه به آن اضافه شده است.

نماینده مردم قم در مجلس بیان کرد: در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و باید بتوانیم راه نویی را با همگرایی شروع کنیم.

زاکانی تصریح کرد: ما مفتخریم ۱۴ رویکرد تحولی را دنبال می کنیم و آنچه به عنوان فعالیت اثرگذار مجموعه است را بتوانیم برای مجلس بهره‌مند کنیم و خدمتگذار شایسته ای باشیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها