برنامه ظریف در سفر امروزش به مسکو

کد خبر: 1047551

وزیر امور خارجه در بدو ورود به مسکو گفت که پیشنهاد‌ها درباره همکاری ۶ جانبه در منطقه، برجام و اوضاع افغانستان، سوریه و یمن را در روسیه مورد گفتگو قرار خواهد داد.

برنامه ظریف در سفر امروزش به مسکو

خبرگزاری فارس: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در مقصد دوم سفرش به منطقه امروز (سه‌شنبه) وارد مسکو شد، در ابتدای ورود به پایتخت فدراسیون روسیه در جمع خبرنگاران گفت: روابط ایران و روسیه اقتضا می‌کند تماس‌ها به صورت مرتب و مستمر ادامه داشته باشد و همه گیری کرونا هم باعث نمی‌شود این تماس‌ها را متوقف کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی در تشریح اهداف این سفر بیان کرد: یکی از این اهداف این سفر روابط دوجانبه است. روابط ما با روسیه راهبردی است و نیاز است به آن بپردازیم و نقاطی که در روابط هست را حل و فصل کنیم.

ظریف هدف دیگر این سفر را گفتگو درباره اوضاع منطقه خواند و افزود: بعد از بحران قره باغ و جنگی که در منطقه و همسایگی و در کنار مرز‌های ما اتفاق افتاد، با تلاش فدراسیون روسیه و آقای پوتین این جنگ ختم شده و توافق‌هایی انجام شده که به نظر ما اجرای این توافق‌ها برای ایجاد منافع مشترک بین کشور‌های منطقه به خصوص در حوزه ترانزیت و مشارکت و همکاری برای پیشرفت مهم است.

وی گفت: در این زمینه گفتگو‌های خوبی با آقای علی اف و دیگر دوستان در جمهوری آذربایجان داشتیم و ان‌شاءالله در مسکو ادامه می‌دهیم و بعد در بخش‌های بعدی سفر به کشور‌های دیگر قفقاز ارمنستان و گرجستان و بعد هم به ترکیه سفر می‌کنیم و پیشنهاد‌هایی که در این زمینه برای همکاری ۶ جانبه در منطقه مطرح است را پیگیری می‌کنیم.

وزیر امور خارجه بیان کرد: شرایط بین‌المللی، بحث برجام و ضرورت اجرای تعهدات همه طرف‌ها، موضع مشترک ما با روسیه است و درباره آن هم بحث می‌کنیم. شرایط دیگر منطقه مثل افغانستان، سوریه و یمن و بحث‌های دیگر منطقه همیشه در دستورکار مذاکرات ماست و امیدواریم امروز فرصت کنیم درباره همه این موضوعات صحبت کنیم.

به گزارش فارس، ظریف پیش از این نیز سفری به باکو داشت و با رئیس جمهور، وزیر خارجه و معاون نخست‌وزیر دیدار و گفتگو کرد (+) و پس از مسکو نیز به ایروان و از آنجا به تفلیس سفر خواهد کرد. ترکیه مقصد آخر سفر رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها