قول انتخاباتی موسوی خوئینی‌ها به اصلاح طلبان

کد خبر: 1047557

برنا نوشت: یک چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: برخی شخصیت‌ها که در لیست اجماع ساز نیستند برای همکاری با نهاد اجماع ساز قول مساعد داده اند.

قول انتخاباتی موسوی خوئینی‌ها به اصلاح طلبان

خبرآنلاین: حسین کمالی، عضو نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان، در رابطه با لیست اجماع ساز اصلاح طلبان گفت: در مورد انتخاب و انتشار لیست اعضای حقیقی نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان بررسی‌های مفصلی ظرف ماه‌های گذشته صورت گرفته و بر اساس آن، نظرات صاحبان اندیشه و کارشناسان در بخش‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کسب شده است و پس از آن بر اساس شیوه نامه‌ها و آیین نامه‌های مصوب، ۵ نفر از طرف احزاب انتخاب شده و ۴ نفر نیز بعنوان منتخب خاتمی جمعا ۹ نفر کار انتخاب اشخاص حقیقی را انجام رساندند. از مجموعه ۳۶۱ نفر اسامی مطرح شده هشتاد نفر در مرحله نخست برگزیده شده و پس از آن ۵۱ نفر از میان آنان انتخاب شدند و از بین ۵۱ نفر انتخاب شده ۳۹ نفر برگزیده شده و باقی ماندند و به مرحله نهایی راه یافتند و پس از آن ۳۵ نفر برگزیده شده و به شورای هماهنگی معرفی شدند تا در کنار دبیران کل احزاب به عنوان مشاور قرار گرفته و نقش آفرینی داشته باشند.

او افزود: به نظر می‌رسد برخی از شخصیت‌های ملی شناخته شده که به دلایل گوناگون از حضور در صحنه برنامه ریزی و اجرا استنکاف ورزیدند، چهره‌های ملی شاخصی بودند که می‌توانستند بر ظرفیت‌های موجود بیفزایند، اما به دلیل بیماری یا دلایل دیگر از حضور در مجموعه امتناع جستند.

کمالی تصریح کرد: علیرغم برخی ایراداتی که بر شیوه‌های انتخاب و یا برخی از اشخاص تایید شده وارد شده است آن‌ها مورد پذیرش اکثریت گروه ۹ نفره قرار گرفته و به تایید شورای هماهنگی جبهه اصلاحات رسیدند.

او اضافه کرد: در جلسه آتی پس از ارائه گزارش گروه ۹ نفره که به صورت جامع ارائه خواهد شد در مورد شیوه‌های آغاز به کار مجموعه جدید و روش انتخاب اعضای هیئت رئیسه تصمیم اتخاذ خواهد شد؛ بنابراین به نظر می‌رسد مجموعه جدید بتواند خلا موجود در جامعه اصلاح طلبان را پر کرده و درصورتی که برگزار کنندگان انتخابات، انتخاباتی رقابتی را در دستور کارخود قرار دهند و کاندیدا‌های مورد نظر اصلاح طلبان مورد پذیرش دستگاه‌های نظارتی واقع شوند، انتخاباتی پرشور و با حضور اکثر مردم شکل گرفته و جهانیان شاهد مردم سالاری در کشورمان خواهند بود.

کمالی خاطرنشان کرد: در مورد نتیجه کار نهاد اجماع ساز به نظر می‌رسد باید منتظر ماند که در آینده چه اتفاقی افتاده و چه نتیجه‌ای گرفته می‌شود. طبیعتاً ما با این برداشت که مجموعه مذکور می‌تواند، خلا موجود را پر کند وارد صحنه شده ایم، اما آنچه که در عالم واقع اتفاق می‌افتد و سرنوشت انتخابات و آینده سیاسی کشور را مشخص می‌کند، بعدا معلوم خواهد شد.

کمالی یادآور شد: در مورد عدم حضور برخی از شخصیت‌ها مانند موسوی خوئینی‌ها و یا نوری و یا موسوی لاری به نظر می‌رسد خود آن‌ها باتوجه به شرایط و وضعیتی که وجود دارد از پذیرش این مسئولیت به صورت مستقیم و اجرایی سرباز زده اند، اما وعده همکاری و مساعدت در همه زمینه‌ها را به دوستان ما داده اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها