جلال‌زاده: با وجود گردش مالی زیاد شرکت‌های دولتی، مالیات ناچیز است

کد خبر: 1048135

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: میزان گردش مالی شرکت‌های دولتی بسیار زیاد است، اما پولی که این شرکت‌ها به عنوان مالیات به دولت می‌دهند، بسیار ناچیز است.

جلال‌زاده: با وجود گردش مالی زیاد شرکت‌های دولتی، مالیات ناچیز است

خبرگزاری مهر: وحید جلال زاده در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مشکلات مربوط به بانک‌ها و شرکت‌های دولتی، تصریح کرد: میزان گردش مالی شرکت‌های دولتی بسیار زیاد است، اما پولی که این شرکت‌ها به عنوان مالیات به دولت می‌دهند، بسیار ناچیز است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس ادامه داد: سهم مالیات و پولی که شرکت‌های دولتی از محل درآمد خود به دولت پرداخت می‌کنند، حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است که کمیسیون تلفیق بودجه امسال این رقم را افزایش داد. البته نظر متخصصان این است که عدد واقعی و سهم دولت از درآمد شرکت‌های دولتی باید بسیار بیشتر از این باشد.

جلال زاده با بیان اینکه همچنین ما حقوق شرکت‌های دولتی را شفاف کردیم، گفت: شرکت‌های دولتی از قانون تجارت پیروی می‌کنند و لذا هیئت مدیره تصویب می‌کند که اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل چقدر حقوق دریافت کنند و حقوق آنان طبق قانون تجارت، قانونی است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در کمیسیون تلفیق مجلس گزارشی ارائه شد که مدیر عامل یک شرکت دولتی ۶۵ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند که کمیسیون تلفیق سقف دریافت حقوق در شرکت‌های دولتی را به ۳۳ میلیون تومان کاهش داد.

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه درباره یکی دیگر از اقدامات مهم این کمیسیون در جریان بررسی بودجه سال آینده، اظهار داشت: یکی از ابرچالش‌های بودجه آن است که رابطه مالی شرکت ملی نفت با دولت مشخص نیست و ما امسال در کمیسیون تلفیق بودجه با یک پیشنهاد جامع سعی کردیم این رابطه شفاف سازی شود.

وی بیان کرد: وزیر نفت در جلسه کمیسیون تلفیق مجلس حضور یافت و تأکید کرد این رابطه خیلی شفاف نیست، اما نظرش بر این بود که به یک باره نمی‌توان این مشکل را حل کرد و باید در یک پروسه چند ساله این موضوع را مدیریت کرد. ما خشت اول را در بودجه ۱۴۰۰ گذاشتیم، چرا که رابطه شرکت ملی نفت به عنوان صادرکننده نفت کشور با دولت پیچیدگی‌های زیادی داشت که آن را شفاف کردیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها