بلاتکلیفی ۹ میلیارد یورو پول واردات کالا‌های اساسی

کد خبر: 1048315

عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت:۱۴ میلیون و ۸۰۰ میلیون یورو برای واردات کالا به برخی از شرکت‌ها پرداخت شده، اما تاکنون کمتر از ۶ میلیارد یوروی آن وارد شده است.

بلاتکلیفی ۹ میلیارد یورو پول واردات کالا‌های اساسی

خبرگزاری تسنیم: محمد حسن آصفری نماینده اراک در مجلس با بیان اینکه اخیرا دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه سال ۹۸ را به مجلس ارائه کرده است، گفت: طبق بررسی‌های که انجام شده دولت در بحث اجرای بودجه سال ۹۸ تخلفاتی داشته که در یکی از این موارد ۱۴ میلیون و ۸۰۰ میلیون یورو برای واردات کالا به برخی از شرکت‌ها پرداخت شده، اما تاکنون کمتر از ۶ میلیارد یوروی آن وارد شده و مشخص نیست این اجناس کالای اساسی و مورد نیاز مردم بوده یا خیر؟

وی با اشاره به بلاتکلیفی ۹ میلیارد یورو پولی که برای واردات کالا‌های اساسی پرداخت شده است، تصریح کرد: مشخص نیست این پول‌ها به چه کسانی و برای واردات چه محصولاتی داده شده است و برای برگشت این پول به خزانه چه اقدامی انجام شده است.

نماینده اراک در مجلس با بیان اینکه سیاست ارزی که دولت برای اختصاص به واردات کالا در نظر گرفته هیچ‌گونه تأثیری در کاهش قیمت کالا‌های اساسی نداشته است، عنوان کرد: در حال حاضر شاهد هستیم که کالا‌های مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی گران و با تورم بالا به دست مردم می‌رسند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی در راستای حمایت از دلالان و رانت خواران است، اظهار داشت: دولت باید این سیاست ارزی را متوقف کند و منابع مالی حاصل از آن را به صورت مستقیم به خود مردم اختصاص دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها