کشف بیش از ۱۱۴۷ تن انواع مواد مخدر توسط ایران در سال ۲۰۲۰

کد خبر: 1048429

سفیر و نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین ضمن تشریح عملکرد ایران در مبارزه با مواد مخدر در یک سال اخیر، از انفعال سازمان‌های بین‌المللی ذیربط و کشورها در عمل به مسؤولیت مشترک خود در حمایت از برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر انتقاد کرد.

کشف بیش از ۱۱۴۷ تن انواع مواد مخدر توسط ایران در سال ۲۰۲۰

خبرگزاری فارس: «کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با ارسال نامه‌ای به مدیر اجرایی دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل، عملکرد جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر در سال ۲۰۲۰ (دی ماه ۱۳۹۸ تا دی ماه ۱۳۹۹) را به اطلاع این سازمان بین‌المللی رساند.

وی در این نامه اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در سطح جهانی است.

غریب آبادی همچنین در این نامه از انفعال سازمان‌های بین‌المللی ذیربط و کشورها در عمل به مسؤولیت مشترک خود در حمایت از برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر نیز انتقاد کرد و خواهان اصلاح این رویکرد شد.

* کشف بیش از ۱۱۴۷ تن انواع مواد مخدر توسط ایران در سال ۲۰۲۰/ بیشترین میزان کشفیات مربوط به تریاک است

کاظم غریب آبادی در نامه خود عنوان کرد: بیش از ۱۱۴۷ تن انواع مواد مخدر توسط ایران در سال ۲۰۲۰ با تلاش و از جان گذشتگی سربازان و مأموران نهادهای انتظامی و امنیتی در مرزها و داخل کشور کشف شد که رشد ۴۱ درصدی را نسبت به سال قبل از آن نشان می‌دهد.

وی با ذکر این نکته که بیشترین میزان این کشفیات مربوط به تریاک با ۹۱۶ تن است، خاطرنشان کرد: میزان کشف و ضبط سایر مخدرهای دیگر نیز شامل حشیش ۱۰۷ تن، مرفین ۲۷ تن، هروئین ۳۱ تن، شیشه ۲۰ تن و سایر مواد ۴۴ تن بوده است.

این دیپلمات ارشد ایرانی همچنین گفت: مأموران مبارزه با مواد مخدر ایران در سال ۲۰۲۰ میلادی، تعداد ۲۸۵۱ درگیری مسلحانه با قاچاقچیان مواد مخدر داشته‌اند که به انهدام و متلاشی شدن ۲۱۹۶ باند و شبکه ترانزیت و توزیع مواد مخدر منجر شده است.

وی افزود: در این درگیری ها، همچنین ۱۰ نفر از مأموران ایرانی نیز به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش فارس، غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران در دفتر سازمان ملل در وین پیش از این نیز از کشف و ضبط بیش از ۷۷۸ تن انواع مواد مخدر توسط ایران در ۱۰ ماهه ۲۰۲۰ خبر داده و گفته بود: بیشترین میزان این کشفیات مربوط به تریاک با ۶۲۱۳۸۸ کیلوگرم است. (بیشتر بخوانید)

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها