مهاجرانی: موج سوم اصلاح طلبان، تخریب طرح دولت نظامى است

کد خبر: 1048568

دو توئیت عطاالله مهاجرانی وزیر فرهتگ و ارشاد اسلامی در دوران اصلاحات خبرساز شده است. او در این توئیت‌ها از دلیل استعفای احمد بورقانی معاون مطبوعات وقت وزارت فرهنگ و همچنین مخالفتش با لایحه اصلاح قانون مطبوعات خبر داده است.

مهاجرانی: موج سوم اصلاح طلبان، تخریب طرح دولت نظامى است

انتخاب: عطاالله مهاجرانی وزیر ارشاد در دوره اصلاحات با انتشار دو توئیت جنجالی درمورد اصلاح طلبان و مرحوم بورقانی معاون مطبوعاتی وقت ارشاد باعث واکنش‌های فراوانی در شبکه‌های اجتماعی شده است.

مهاجرانی نوشت: «به نظرم اندک اندک جمع مستان مى رسند! و شاهد موج سوم اصلاح طلبان رادیکال هستیم: موج اول: مطبوعات رادیکال بود که فرمان هدایت آن در وزارت ارشاد نبود، مرحوم احمد بورقانى هم با من هماهنگ نبود، به همین دلیل وقتى اختیار وزیر را که در اعطاى مجوز به ایشان داده بودم، پس گرفتم، استعفاء داد.»

او در توئیت دیگری اضافه کرد: "موج اول اصلاح طلبان رادیکال با طرح اصلاح قانون مطبوعات در مجلس به اوج خود رسید. من با طرح مخالف بودم مى دانستم به سرانجام نمى رسد. نرسید. موج دوم: تخریب عمیق و گسترده آیت الله هاشمى رفسنجانى بود. گفتند هاشمى مرده سیاسى ست. موج سوم: تخریب سپاه و طرح دولت نظامى است. حکایت همچنان... "

طرح اصلاح قانون مطبوعات در آغاز به کار مجلس ششم مطرح شد و به موضوعی بحث برانگیز بدل شد. نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم به دنبال اصلاح قانونی برآمدند که سه ماه پیش از آن در مجلس پنجم تصویب شده بود. اصولگرایان به نقد و مقابله جدی با آن پرداختند. در میان اصلاح طلبان نیز برخی معتقد بودند که این طرح به نتیجه نمی‌رسد.

نهایتا طرح اصلاح طلبان به نتیجه نرسید، اما حواشی زیادی ایجاد کرد.

احمد بورقانی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در دوره اصلاحات تلاش بسیاری زیادی کرد که قانون مورد نظر مجلس پنجم به تصویب نرسد او در مجلس ششم نیز برای اصلاح قانون مطبوعات تلاش کرد که موفقف نبود.

علی نظری نماینده مجلس ششم، اما در واکنش به اظهارات مهاجرانی، ضمن رد گفته‌های او، نوشته است: «دروغگوکم حافظه است، اماکم حافظگی عطالله مهاجرانی درحد لالیگاست. من عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ششم بودم. در زمان بررسی طرح قانون مطبوعات ۴بار به کمیسیون آمدو از طرح قانون مطبوعات حمایت کرد. گفته که مخالف این طرح بوده، انتشار مشروح مذاکرات کمیسون فرهنگی در تابستان۷۹ سند رسوایی این دروغگو است.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها