کیهان: اول پاسخگوی عملکردتان باشید، بعد دنبال ساز و کار انتخاباتی!

کد خبر: 1048898

اصلاح‌طلبان عامل وضعیت فاجعه‌بار اقتصادی اند و اگر اراده‌ای برای حل مشکلات دارند، اکنون پست‌های اجرایی در قبضه آنهاست. این طیف به‌جای تمنای قدرت باید بابت تحمیل معضلاتی از جمله ۷ تا ۱۰ برابر شدن قیمت‌ها در حوزه ارز و سکه و خودرو و مسکن، رکود فراگیر، سقوط ارزش پول ملی، نقدینگی فزاینده و تورم‌زا و بیکاری کم سابقه مسئولیت بپذیرد، در پیشگاه ملت پاسخگو باشند. از سوی دیگر طیفی که مدعی نداشتن اختیار است، چگونه برای انتخابات خیز برداشته است؟

کیهان: اول پاسخگوی عملکردتان باشید، بعد دنبال ساز و کار انتخاباتی!

کیهان: حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران روز گذشته در گفتگو با روزنامه ایران ارگان دولت گفته است: «تشکیل نهاد اجماع ساز متشکل از احزاب اصلاح‌طلب و حلقه‌ای از اشخاص حقیقی به عنوان مشاوران این نهاد را باید یک گام به جلو ارزیابی کرد. تشکیل این نهاد جدید نشان می‌دهد که اصلاح‌طلبان به انتخابات ۱۴۰۰ نگاه جدی دارند؛ آن را صحنه مهمی برای شکل دادن به تحولات آینده کشور می‌دانند و می‌خواهند به عبور از مشکلاتی که در این سال‌ها بر مردم ایران تحمیل شده، کمک کنند. این نشانه روشنی از وجود اراده نیرومند برای انجام یک کار مشترک توسط همه گروه‌های سیاسی و همه شخصیت‌های سیاسی معتبر اصلاح‌طلب است.»

اصلاح‌طلبان عامل وضعیت فاجعه‌بار اقتصادی اند و اگر اراده‌ای برای حل مشکلات دارند، اکنون پست‌های اجرایی در قبضه آنهاست. این طیف به‌جای تمنای قدرت باید بابت تحمیل معضلاتی از جمله ۷ تا ۱۰ برابر شدن قیمت‌ها در حوزه ارز و سکه و خودرو و مسکن، رکود فراگیر، سقوط ارزش پول ملی، نقدینگی فزاینده و تورم‌زا و بیکاری کم سابقه مسئولیت بپذیرد، در پیشگاه ملت پاسخگو باشند. از سوی دیگر طیفی که مدعی نداشتن اختیار است، چگونه برای انتخابات خیز برداشته است؟ کوچک شدن سفره مردم و افزایش ضریب جینی (شکاف طبقاتی) شاهکار مدیریتی مدعیان اصلاحات است که ۷ سال بهترین فرصت و مجال‌های تدبیر و رشد درون‌زای اقتصادی را پای اعتماد به غرب سوزاندند. ۷ سال با شعار برداشتن تحریم‌ها فرصت سوزی کردند و باید پاسخگو باشند چرا علی‌رغم دادن امتیازات نقد فراوان و تحمیل خسارت‌های سنگین برای کشور، تحریم‌ها را برنداشتند بلکه تحریم‌ها از همان دولت اوبامای مؤدب و باهوش! چند برابر شد؟! اتخاذ سیاست‌های ضد شفافیت و مسبب قاچاق (حذف کارت سوخت، ایران‌کد، شبنم و...)، وابسته‌تر کردن اقتصاد به درآمد نفتی، کاهش شرکای تجاری ایران، تحمیل رکود و تورم به اقتصاد از جمله در بخش‌های پیشرانی مثل مسکن و خودرو و کشاورزی و...، کوتاهی در حمایت از تولید و صادرات، کوتاهی در تأمین و اخذ مالیات از فعالیت‌های غیرمولد و اقشار پردرآمد و پرمصرف و... پیامد‌هایی از مدیریت برجامی اصلاح‌طلبان است. طیفی مدعی تلاش برای عبور از مشکلات است که ادعا می‌کرد، به واسطه بستن با غرب، تحریم‌های مالی و بانکی و نفتی برداشته می‌شود، گشایش اقتصادی اتفاق می‌افتد، مردم از یارانه بی‌نیاز می‌شوند و نرخ دلار از ۳۷۰۰ تومان به زیر هزار تومان سقوط می‌کند، مشکل آب خوردن و آلودگی هوا و... همگی برطرف می‌شود! همین فریبکار‌ها می‌گفتند، رئیسی انتخاب شود، دلار ۵ هزار تومان خواهد شد!

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها