علیپور: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تورم را ۴۰۰ برابر می کند

کد خبر: 1048925

علیپور خنکداری: مگر می شود دلار ۴۲۰۰ تومان را ۱۷۵۰۰ در نظر بگیرید و بعد بگویید هیچ اتفاقی نمی افتد!

علیپور: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تورم را ۴۰۰ برابر می کند

خبرگزاری مهر: یک نماینده مجلس با بیان اینکه معلوم نیست اگر ما دلار را به ۱۷۵۰۰ تومان برسانیم، سال آینده با کاهش قیمت‌ها مواجه باشیم، گفت: ممکن است سال آینده با مشکل تورم ۴۰۰ برابری مواجه باشیم.

علی پور بنک‌داری در جلسه بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در صحن علنی مجلس در مخالفت با کلیات لایحه، اظهار کرد: ما بودجه ۱۴۰۰ را در اولین سال گام دوم انقلاب مصوب می‌کنیم که باید دارای شرایطی باشد. ما در سال آینده چند رویکرد و رویداد داریم. اولین موضوع و رویداد انتخابات سال آتی است. دومین رویداد تغییر دولت، سومین تورم جاری کشور که در دولت بعدی همراه ما خواهد بود و چهارم بحران کرونا و پنجم افزایش نامتوازن مالیات که در تلفیق شاهد هستیم.

بنک داری گفت: ما باید بودجه‌ای را مصوب کنیم که تامین کننده آرامش در کشور باشد. امروز که ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی را در کشور داریم، این مشکلات ۴۲ درصد تورم در کشور وجود دارد. چه کسی می‌تواند تضمین کند که اگر ما دلار را به ۱۷۵۰۰ تومان برسانیم، سال آینده با کاهش قیمت‌ها مواجه باشیم.

وی افزود: من از زحمات کمیسیون تلفیق تقدیر و تشکر می‌کنم، اما ما سال آینده باید تزریق آرامش در کشور را داشته باشیم تا مردم با آرامش پای صندوق رای بیایند. ما نباید صورت مساله را پاک کنیم. ما با پاک کردن صورت مسئله شرایطی را فراهم می‌کنیم که سال آینده با مشکل تورم ۴۰۰ برابری مواجه باشیم.

این نماینده مجلس گفت: مگر می‌شود دلار ۴۲۰۰ تومان را ۱۷۵۰۰ تومان کنید و بگویید هیچ اتفاقی نمی‌افتد. ما حق نظارت داریم و باید کنترل کنیم که چرا ۴۲۰۰ تومانی در جای خود هزینه نشده است.

بنک داری تاکید کرد: اگر دوستان و همکاران کمیسیون تلفیق نگران ارز ترجیحی هستند مجلس باید ورود جدی داشته باشد نه اینکه صورت مسئله را پاک کنیم. در بودجه‌ای که کمیسیون تلفیق ارائه می‌دهد، ۸۴۱ هزار میلیارد تومان را به هزار و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسانیم، اما روی تملک دارایی و کار‌های عمرانی ۲ هزار میلیارد تومان اضافه کرده ایم. آیا شما در راه‌های روستایی، در کار‌های عمرانی، در آب شرب، در کار‌های بنیاد مسکن مشکل ندارید.

وی ادامه داد: مگر می‌شود کشور را با اینکه معیشت مردم مشکل دارد، همه نگرانی‌ها را ببریم در جایی که بر روی معیشت است، اما از سوی دیگر عملیات و کار‌های عمرانی و تملک دارایی کشور را تعطیل کنیم. در این بودجه این مسائل لحاظ نشده است. اگر قرار است ما کشور سازنده باشیم و اگر قرار است تا سال ۱۴۰۴ قدرت اول منطقه باشیم، باید کار‌های عمرانی و زیرساخت‌های کشور را درست کنیم.

این نماینده مجلس گفت: در این بودجه هیچ رقمی به صنایع اضافه نشده است. هیچ مبلغی به سرمایه اضافه نشده است، مگر نه اینکه نگرانی رهبری تولید و اشتغال است؟ هرچند که ما به لایحه دولت اشکال داریم، اما لایحه دولت سراسر اشکال است. لایحه کمیسیون تلفیق نیامده است که زخمی بر زخم لایحه دولت بزند. ما شدیداً باید با این لایحه مخالفت کنیم تا در کشور آرامش ایجاد کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها