ذوالنوری هم نامزد انتخابات می شود؟

کد خبر: 1049243

یک فعال سیاسی از نامزدی ذوالنوری در انتخابات 1400خبر داده است.

ذوالنوری هم نامزد انتخابات می شود؟

نامه نیوز:  ابوالفضل حسن بیگی درباره مطرح شدن نام های مختلف از نیروهای جریان اصولگرایی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 گفت: عناصر زیادی در این جریان دارند خودشان را مطرح می کنند، حال آنکه بعضی از این افراد حقیقتا در قد و قواره ریاست جمهوری نیستند. البته آنها در خودشان این توانمندی را می بینند اما ریاست جمهوری کار سنگین و بزرگی است که باید فرد مجموعه ای از تجربه و پختگی را دارا باشد.

وی افزود: الان زمانی نیست ما شعاری بدهیم که بعداً نتوانیم پاسخگو باشیم، لذا معتقدم مانند گذشته مجموعه ها باید کنار هم بنشینند و اقدامات مناسبی را انجام دهند. امروز کاملا می توانم بگویم که مجلس یازدهم موفقیتی نداشته و روز به روز دارد شرایطش بدتر می شود. در بحث بودجه شاهد بودیم که نمایندگان 2 ماه با شعارها، مصاحبه ها و میزگردهای تلویزیونی جو و گندم 2 هزار تومان را به 5 هزار تومان رساندند، در نهایت هم مجلس به مصوبه کمیسیون تلفیق درباره بودجه سال آینده رأی نداد.

وی افزود: دولت آینده باید پخته و با تجربه باشد. خوشبختانه با وجودی که خیلی ها بیان نمی کنند در گذشته تحت تحریم سخت سازمان ملل بودیم، یعنی چین، روسیه و هند هم نمی توانستند با ما همکاری اقتصادی داشته باشند اما الان از ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل خارج شدیم و فقط تحت فشار آمریکا و متحدان او هستیم.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: هم اکنون قریب به 50- 60 نفر از شخصیت های سیاسی در جریان اصولگرا برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را ادعا دارند، درصورتی که بسیاری از آنها رجل سیاسی نیستند بنابراین تأییدصلاحیت نمی شوند. گروه دیگری از آنها هم باید این موضوع را متوجه باشند که در مقطع کنونی پختگی و تجربه می تواند کار کند.

حسن بیگی تأکید کرد: اصولگرایان باید با هم بنشینند، جلسه بگذارند، همدیگر را تحمل کنند با تعامل فردی را انتخاب کنند. البته احزاب اصولگرا افراد توانمندی را دارند که آنها می توانند وزارتخانه مختلف دولت را اداره کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون در دوره یازدهه مجلس با مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همکاری می کند، درباره کاندیداتوری محمد ذوالنوری در انتخابات ریاست جمهوری 1400 افزود: آقای ذوالنوری نسبت به افرادی که امروز در جریان اصولگرایی نام شان مطرح می شود، توانمندتر و قوی تر است. او در حوزه های فنی مخصوصا بحث هسته ای و برجام تسلط دارد و در مجموع فردی عاشق، منصف و توانمند محسوب می شود.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: آقای ذوالنوری می خواهد یک دولت اصولگرا حداکثری تشکیل دهد و این توانایی را دارد.

وی ذوالنوری را جزء 5 نامزد اول اصولگرایان خواند و درباره پایگاه اجتماعی ذوالنوری ادامه داد: آقای خاتمی وقتی کاندیدا شد مسئول کتابخانه ملی بود، بعد جریان اصلاحات یکدست و هماهنگ از آقای خاتمی حمایت کرد وقتی نتیجه انتخابات اعلام شد، خود آقای خاتمی هم این نتیجه را باور نمی کرد. آقای احمدی نژاد هم وقتی کاندیدای ریاست جمهوری شد، کسی او را قبل از شهرداری تهران نمی شناخت، جریان اصولگرایی برای حمایت از او یکدست شد و او رأی آورد. گفته شد که خود آقای احمدی نژاد باور نمی کرد این رأی را بیاورد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها