معاون حقوقی روحانی کاندیدای 1400 می‌شود؟

کد خبر: 1049253
معاون حقوقی روحانی کاندیدای 1400 می‌شود؟

خبرگزای برنا: «لعیا جنیدی»، معاون حقوقی رئیس جمهور، در رابطه با"پرداخت غرامت هواپیمای اوکراینی"گفت: حادثه هواپیمای اوکراینی ابعاد مختلفی دارد؛ این حادثه جنبه حقوقی، کیفری، مسئولیت های اداری و جبران خسارت دارد که بخش اخیر برعهده معاونت حقوقی دولت است و تا انتها کار را به انجام رساندیم و به مصوبه هیات وزیران هم تبدیل شد که چهارچوب آن مشخص و براساس معیارهای بین المللی در نظر گرفته شد و با قطع نظر از تابعیت و غیر تبعیض آمیز عمل شده است، سعی ما بر این بود تا حمایت حداکثری باتوجه به شرایط و امکانات موجود داشته باشیم. همه کارها انجام شده و دستگاه های مربوط مکلف به پیگیری شدند، وزارت راه و شهرسازی دستگاه اصلی است که از لحاظ اجرایی محوریت پیدا کرده است.

او ادامه  داد: در ابعاد کیفری دادسرا و دادگاه ها مشمول هستند باید کار خود را کامل انجام دهند و ما هم تصریح کرده ایم که پیگیری جبرانی مانع از پیگیری جنبه کیفری نیست و در ابعاد اداری، نیروهای مسلح در دادگاه های خودشان تصمیم می گیرند که باید انجام شود. در مورد ابعاد مذاکراتی باید منتظر ماند که در انتها وزارت خارجه چه گزارشی در مورد آن ارائه می دهد.  ابعاد فنی هم برعهده سازمان هواپیمایی کشوری است که چند باری گزارش داده ولی باید گزارش مراحل کامل را طی کند.

جنیدی در مورد موعد مشخص پرداخت غرامت گفت: شیوه نامه اجرایی آماده شده است و فکر می کنم تا پایان امسال پرداخت غرامت انجام می شود. مهم این است  که این بخش  کارها و وظایف خود را به خوبی به انجام رسانده است، دیگر بخش ها هم در سر جای خود و بر اساس موازین  باید انجام شوند.

معاون حقوقی رئیس جمهوری در مورد پیگیری شکایت دولت از یک روحانی هتاک در برنامه  زنده در شبکه 4 گفت: شکایت از او انجام شده  است و با صدا و سیما در چهارچوب مواد قانونی صحبت به عمل آمده است، علی عسکری  همانطور که شاهد بودیم به صورت رسمی عذرخواهی کرد و قول به اصلاح رویه داد، باید ببنیم چه اصلاحاتی از لحاظ رویه انجام می دهند.

او در مورد برخورد یک برنامه تلویزیونی با ابتکار معاون امور زنان رئیس جمهور گفت: طبیعی است که باید اعضای دولت تریبون داشته باشند در این تردیدی نیست، زمانی که  یک دولتی مستقر است، مدیریت و اداره کشور بر عهده اوست. دولت باید بتواند عملکردهای خود را برای مردم تبیین کند و در مورد نقص هایی که علل موجه دارد، توضیح دهد و مواردی که علل موجه ندارد را بپذیرد. بنابراین باید به تک تک اعضای دولت فرصت داد تا موفقیت ها و عملکردهای درست خود را بیان  کنند این کار رسانه ملی است که باید مجموع فعالیت های دولت پاسخگو را تبیین کند و شفاف با مردم در میان بگذارد و این راه پاسخگوی است. صداوسیما باید مجال و فرصت ارتباط با عموم را بدهد. باید به اعضای دولت فرصت داده شود و هر کاری که  محدود کننده این مهم باشد از لحاظ عرفی و از لحاظ اخلاق حرفه ای و ضوابط قانونی درست نیست.

او در مورد اخباری مبنی بر کاندیداتوری خود در انتخابات 1400 گفت: نه برنامه ای برای 1400 ندارم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها