انتقاد نماینده مجلس از روند فعلی خصوصی‌سازی

کد خبر: 1049320

نماینده مردم آستارا در مجلس با بیان اینکه روش فعلی خصوصی‌سازی واقعا یک جنایت است، گفت: بسیاری از صنایع ارزشمند ما با این نوع خصوصی‌سازی از بین رفت چون به نااهلان واگذار شد.

انتقاد نماینده مجلس از روند فعلی خصوصی‌سازی

خبرگزاری فارس: غلامرضا مرحبا نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضائیه در خصوص دستور پیگیری تخلف در مورد دو کارخانه صنایع پوشش ایران و رشت الکتریک استان گیلان، اظهار داشت: سفر آیت‌الله رئیسی به استان گیلان و تأکید بر برخورد با متخلفین در دو شرکت صنایع پوشش ایران و رشت الکتریک بارقه‌های امید را در دل مردم استان زنده کرد.

وی افزود: صنایع پوشش ایران و رشت الکتریک اگرچه تنها صنایع نیستند که در اثر سوء مدیریت‌ها و سوء تفکرات و نیت‌های عده‌ای به این روز افتاده‌اند، اما از جمله مهم‌ترین صنایع در استان گیلان بودند که هر کدام از این شرکت‌ها می‌توانستند سبب اشتغال هزاران نفر از مردم باشند و برای کشور تولیدات صنعتی داشته باشند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان این که دو کارخانه صنایع پوشش ایران و رشت الکتریک اکنون به روزی افتاده است که انگار تاسیسات این کارخانه‌ها در اثر یک بمباران سنگین هوایی از بین رفته است، گفت: افراد سودجو با سوء مدیریت جهت منافع شخصی این شرکت‌ها را به این روز درآورده‌اند و سالیان سال است که مسؤولان استانی، نمایندگان مردم در مجلس و مردم شریف استان گیلان به دنبال احیای این صنایع هستند و البته ماشین‌آلات این صنایع هنوز قابل استفاده بوده و زمین‌های با ارزشی در اختیار این صنایع است که هم اکنون وجود د ارد.

مرحبا ادامه داد: هنوز افراد متخصص و ماهری که می‌توانند کارخانجات صنایع پوشش ایران و رشت الکتریک را احیا به چرخش درآورند وجود دارد بنابراین ما باید به صورت عاجل به دنبال احیای صنایع در استان گیلان باشیم.

وی با تأکید بر این که باید هزاران صنعت در کشور را نجات دهیم، تصریح کرد: از هر کجا که شروع کنیم مبارک است و در مورد این دو صنایع پوشش ایران و رشت الکتریک امیدواریم که سازوکاری اتخاذ شود تا این حرکت‌ها به نتیجه برسد؛ ‌چراکه هر چقدر در راه‌اندازی  این صنایع تعلل شود، کشور و مردم متضرر خواهند شد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که شخصا موافق خصوصی‌سازی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی هستم، گفت: دولت نباید بنگاه‌داری کند، بلکه باید سیاست‌گذاری صورت دهد، اما این روش خصوصی‌سازی واقعا یک جنایت است؛ چراکه بسیاری از صنایع ارزشمند ما با این نوع خصوصی‌سازی از بین رفت چون به نااهلانی واگذار شد که نه از نظر مالی، فنی و تخصصی اهلیت اداره صنایع بزرگ کشور را نداشتند.

مرحبا ادامه داد: افراد سودجو و نااهل با در اختیار گرفتن صنایع بزرگ کشور با این روش خصوصی‌سازی زمین‌ها و ماشین‌آلات را برای سود شخصی به فروش رساندند و بسیاری از کارگران ما را بیکار کردند.

وی با تأکید بر این که صنایع تولیدی در کشور ارزش افزوده و ثروت برای اقتصاد ایجاد می‌کند، گفت: من به عنوان نماینده مردم استان گیلان در مجلس از حضور و دستور آیت‌الله رئیسی تشکر می‌کنم، اما همچنان نگران هستیم؛ چراکه نخست باید با متخلفین برخورد قانونی صورت بگیرد و دوم این که باید به صورت عاجل اقدام به احیای این صنایع شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: علی رغم این که برخی از مسؤولان رده بالای ما در مورد موضوعاتی دستوراتی صادر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند اما در لایه‌های میانی و پایینی ادارات دستگاه‌های اجرایی و قضایی آن گونه که باید و شاید عمل نمی‌شود و مسائلی پیش می‌آید که در عمل اتفاق خاصی صورت نمی‌گیرد، اما ما امیدواریم که فرمایشات آیت‌الله رئیسی جامه عمل به خود بگیرد.

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها