سیدحسن خمینی نامزدی اصلاح‌طلبان را می‌پذیرد؟

کد خبر: 1049396

بعضی اصلاح‌طلبان از سیدحسن خمینی خواسته‌اند که با افزایش فعالیت‌های سیاسی و حضورش در سطح رسانه‌ها، آرام‌ آرام در مسیر انتخابات ۱۴۰۰ گام برداشته و خود را به ‌مرور برای این رقابت دشوار مهیا کند.

سیدحسن خمینی نامزدی اصلاح‌طلبان را می‌پذیرد؟

گروه سیاست سایت فردا - کاندیداتوری یا عدم کاندیداتوری سید حسن خمینی در انتخابات ریاست جمهوری هنوز معلوم نیست اما رسانه‌های اصلاح‌طلب اصرار دارند که این گمانه را پررنگ کنند. سیدحسن خمینی تاکنون هیچ موضع صریحی مبنی بر تمایل به ورود به انتخابات نگرفته و پیش‌تر هم که حرفش به میان آمد، از طریق پسرش مساله را تکذیب کرد.

بعد از آن اما در جریان مراسم سالگرد مرحوم هاشمی رفسنجانی حرف‌هایی زد که به طیف خواهان کاندیداتوری وی فرصت طرح مجدد موضوع را دارد. او در آن مراسم گفته بود که اگر کشور به کسی نیاز داشت نباید از مسئولیت شانه خانه کند و از هیچ کسی هم اسم نبرد. حتی شک و تردیدهای وجود داشت مبنی بر اینکه منظور وی محمد جواد ظریف بوده است. رسانه‌های اصلاح‌طلب اما این بهانه را رها نکرده و از همان وقت تاحالا به شیوه‌های مختلف از احتمال کاندیداتوری او گفته و وی را تشویق به این کار می‌کنند. گزارش امروز روزنامه «اعتماد» شاهد این مدعا است.

این روزنامه اصلاح‌طلب می‌نویسد: «احتمالا در ماه‌های پیش‌رو نام سیدحسن خمینی، یادگار امام را بیشتر و بیشتر خواهیم شنید.» گزارش نویس اعتماد از رخوت در فضای سیاسی گفته و به تلاش‌های اصلاح طلبان بر رفع این وضعیت اشاره می‌کند، همچنین می‌نویسد: « بخشی از اصلاح‌طلبان اما همچنان در تلاشند تا ابتکار عمل را به دست گرفته و با فعال کردن چهره‌هایی از جنس سیدحسن خمینی که به‌گفته اصلاح‌طلبان هنوز میان بخش‌هایی از جامعه مقبولیت دارند، بار دیگر جوش و خروش را به عرصه سیاست ایران بازگردانند و به ‌اصطلاح روحی تازه در آن بدمند.»

در ادامه این گزارش ضمن اشاره به ظرفیت سیدحسن خمینی برای تبدیل شدن به گزینه مورد اجماع و هچنین حرف و حدیث‌هایی که درباره احتمال رد صلاحیت وی مطرح است، نوشته شده: « با این همه اما بنا به اعلام برخی منابع، بعضی اصلاح‌طلبان از سیدحسن خمینی خواسته‌اند که با افزایش فعالیت‌های سیاسی و حضورش در سطح رسانه‌ها، آرام‌ آرام در مسیر انتخابات ۱۴۰۰ گام برداشته و خود را به ‌مرور برای این رقابت دشوار مهیا کند. هنوز البته پاسخ روشن و رسمی از سیدحسن خمینی در این باره منتشر نشده اما نگاهی به تحرکات اخیرش نشان می‌دهد که خمینی جوان در حال بررسی شرایط صحنه سیاست است و افزایش تحرکات این چند مدت اخیرش نیز موید اینکه حالا گمانه‌زنی حضور او در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده چندان دور از واقعیت نباشد. »

گزارش نویس اعتماد به سخنرانی‌ها و اظهارات اخیر وی اشاره کرده و پیش‌بینی می‌کند که « احتمالا با توجه به نیت او برای حضور در صحنه سیاست در ماه‌های آینده بیشتر شاهد سخنرانی‌هایش باشیم».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها