رئیسی به عراق دعوت شد

کد خبر: 1049655

شورای عالی قضایی عراق امروز (یکشنبه) اعلام کرد که رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران به بغداد سفر می کند.

رئیسی به عراق دعوت شد

خبرگزاری ایرنا: پایگاه خبری شورای عالی قضایی عراق اعلام کرد: بنا به دعوت «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق، آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران فردا (دوشنبه) در صدر یک هیات بلندپایه قضایی به بغداد سفر می کند.

به نوشته این پایگاه، خبرنگار مرکز اطلاع رسانی شورای عالی قضایی گفت که "این هیات روز سه شنبه از مقر شورای عالی قضایی برای امضای چند یادداشت تفاهم بین دو کشور در چارچوب همکاری قضایی و حقوقی دیدن خواهد کرد".

وی افزود: در حاشیه این سفر، یادداشت تفاهم هایی با وزارت دادگستری و هیات پاکدستی فدرال و کمیسیاریای عالی حقوق بشر عراق امضا خواهد شد.

در این گزارش به جزئیات بیشتری درباره این سفر و محورهای آن اشاره ای نشده است.

«فائق زیدان» رئیس «شورای عالی قضایی عراق» روز بیستم آبان ماه گذشته در دیدار کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد با وی، از رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران برای سفر به عراق دعوت کرده بود.

رئیس شورای عالی قضایی عراق تیرماه سال گذشته ضمن سفر به ایران، با رئیس قوه قضائیه دیدار و درباره روابط قضایی بین دو کشور بحث و تبادل نظر کرده بود.

رئیس قوه قضائیه ایران در آن دیدار با بیان اینکه مناسبات دو کشور صرفاً محدود به همسایگی نیست، تصریح کرده بود: همسایگی برای ما بسیار مهم است، اما مهم‌تر از آن، رابطه و مناسبات بسیار عمیق و نزدیکی است که ریشه در باورهای مشترکمان دارد و آنچه امروز ما را کنار هم قرار می‌دهد، باورها، اعتقادات و فرهنگ دو ملت است.

وی همچنین اظهار امیدواری کرده بود که زمینه آزادی زندانیان ایرانی در عراق از طریق وزارت خارجه و با همکاری قوه قضاییه جمهوری اسلامی فراهم شود.

رئیس قوه قضاییه در آن دیدار با اشاره به توسعه مناسبات بین ایران و عراق در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، بر ضرورت گسترش روابط قضایی دو کشور تاکید کرده و افزوده بود: تبادل تجربیات میان دستگاه قضایی دو کشور می‌تواند بسیار موثر باشد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها